Roelof schreef:mijn parkieten doen het niet zo goed onder water.

Gamba's... Lekker...!

Voor meer scherptediepte moet het diafragma dus gewoon verder dicht...Sannie schreef:KLopt hoor, het diafragma stond dus gewoon niet ver genoeg open
Haha, jullie ook al hier!Jacco schreef:He Sannie, dat zijn al mooie plaatjes hoor.
Geloof dat ik ook maar eens aan de bak moet in mijn waterwereld.
Groetjes jacco en "kliekje"
Ik wil juist zo min mogelijk de flits gebruiken als het om de garnaaltjes en kreeftjes gaat. Dan krijgen die namelijk een heel vreemd uiterlijk op de foto's. Bij visjes is dat weer anders, die zijn vaak net wat mooier met een invulflitsjeRoelof schreef:Zou het misschien helpen om de flitser met een kabel als de sc-29 los van de camera te gebruiken. Dan kun je hem ook stijf tegen het glas van het aquarium houden voor een maximale lichtopbrengst in het water.
Zelf heb ik hier trouwens absoluut geen ervaring mee, mijn parkieten doen het niet zo goed onder water.
Nee hoor, helemaal goed!Sannie schreef:@E.M. de Klerk: ik bedoelde eigenlijk zoals op die laatste foto van de twee garnalen, de een is scherp, de ander niet. Dus moet er een kleinere diafragma opening komen (dus groter f getal) om beide scherp te krijgen. Of heb ik het weer omgedraaid?