Nikon autofocus wordt aangestuurd door CAM, een sensormodule.
diverse Nikon bodies hebben ook een andere waarde cam aansturing.
mijn vraag is, deze autofocus wordt geactiveerd door de kruis-sensoren?
dus hoe meer kruis-sensoren hoe sneller de autofocus? dit klopt volgens mij niet. waardoor wordt zo'n CAM aangestuurd(behalve de aanwezige energie) kortom, waar halen wij die autofocus in feite vandaan.
en waarom deze getalswaarden van o.a 900 tot 3500.
Olympus claimt de 'snelste' autofocus te bezitten op de E3. grappig, maar ik meen dat ook Canon een bepaalde cam-module toepast, die behoorlijk rap is.
nog een vraag; hebben andere merken eigen autofocus "cams" of blijft het in feite in bodies dezelfde techniek.
cam autofocus
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Artto,
Volgens mij moet je die CAMnnnn nummers gewoon zien als een type-aanduiding en niet als getalswaarden.
De snelheid van Nikon autofocus wordt beinvloed door vele factoren, o.a. de voeding die in de kamera zit.
Eenvoudige Nikon kamera's hebben een simpeler autofocussysteem, o.a. blijkend uit het (geringere) aantal AF-ounten.
Groeten, Gijs
Volgens mij moet je die CAMnnnn nummers gewoon zien als een type-aanduiding en niet als getalswaarden.
De snelheid van Nikon autofocus wordt beinvloed door vele factoren, o.a. de voeding die in de kamera zit.
Eenvoudige Nikon kamera's hebben een simpeler autofocussysteem, o.a. blijkend uit het (geringere) aantal AF-ounten.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Het nummer geeft het aantal pixels in de sensor weer. Een CAM2000 heeft 2000 pixels. Deze is daardoor gevoeliger voor contrasten dan een CAM1300. Gevolg is dat een CAM2000 bij minder licht nog voldoende contrasten herkent en scherp kan stellen, terwijl een CAM1300 daar misschien al dermate veel problemen mee heeft dat de laatste gaat hunten.
Dat een CAM2000 sneller is, is dus onzin. Hij doet langer, betrouwbaarder zijn werk.
http://www.nikonimaging.com/global/tech ... /index.htm
-EDIT-
Deste meer focuspunten, deste meer pixels heb je nodig. Hoe meer pixels hoe meer rekenkracht er nodig is om al die pixels effectief in te zetten...
Dat een CAM2000 sneller is, is dus onzin. Hij doet langer, betrouwbaarder zijn werk.
http://www.nikonimaging.com/global/tech ... /index.htm
-EDIT-
Deste meer focuspunten, deste meer pixels heb je nodig. Hoe meer pixels hoe meer rekenkracht er nodig is om al die pixels effectief in te zetten...