Jouw singleshot van de week - max. 1 per week [verzamel]
Onderwerp:
Re: Jouw singleshot van de week - max. 1 per week [verzamel]
Heel mooi Jan, komt bij mij bijna driedimensionaal binnen !
shutter count is at 10%
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Onderwerp:
Gisteren een heerlijk dagje in dierenpark Amersfoort. Ik heb de gebruikelijke en wat minder gebruikelijke dieren gefotografeerd en de interessantste, ook fotografisch, daarvan vind ik de luiaard. In dit geval een tweevingerige, als ik het goed heb onthouden.
Ik moet ook steeds denken aan een tekenfilm van een aantal jaren geleden, waar de rol van ambtenaar werd ingevuld door zo'n dier
De luiaard deelt zijn verblijf met andere nachtdieren, het is er vrijwel donker. De schaarse verlichting is met diverse kleuren, een grijspunt ontdekken in de foto is me niet gelukt. Dus de kleuren zijn wat de camera ervan gemaakt heeft.
Ik was vaker in die dierentuin maar nog nooit in het verblijf van nachtdieren. Zeker een aanrader! En je loopt rakelings langs de dieren heen, ze zitten niet achter tralies of glas.
_HK25896_bewerkt-1 by Henk Kohsiek, on Flickr
Ik moet ook steeds denken aan een tekenfilm van een aantal jaren geleden, waar de rol van ambtenaar werd ingevuld door zo'n dier

De luiaard deelt zijn verblijf met andere nachtdieren, het is er vrijwel donker. De schaarse verlichting is met diverse kleuren, een grijspunt ontdekken in de foto is me niet gelukt. Dus de kleuren zijn wat de camera ervan gemaakt heeft.
Ik was vaker in die dierentuin maar nog nooit in het verblijf van nachtdieren. Zeker een aanrader! En je loopt rakelings langs de dieren heen, ze zitten niet achter tralies of glas.

shutter count is at 10%
Onderwerp:
Wat een grappig toeval, ik heb vandaag vrijwel exact hetzelfde onderwerp geschoten in mijn eigen tuin. Ik werd aangetrokken door het contrast van het donkere versus het zonnige geel. Dat is precies wat ik ook in jouw beeld terugzie. Aansprekend beeld waarin het geel bijna letterlijk de zon en het licht symboliseert. Soort van "licht in de duisternis, waarbij ik het mooi vind dat die duisternis niet helemaal zwart is, maar een wat blauwgroene toon heeft die mooi contrasteert zonder "te hard" te zijn.
Onderwerp:
Henk en ik posten vrijwel tegelijk. Mijn reactie betrof jouw foto, Jan
Onderwerp:
@ Henkk en @Karina2
Dank voor de reacties. Past zo in het topic van Annoh, afgezien van de positieve toonzetting.
En Dierenpark Amersfoort staat ook nog op mijn lijstje.
Dank voor de reacties. Past zo in het topic van Annoh, afgezien van de positieve toonzetting.
En Dierenpark Amersfoort staat ook nog op mijn lijstje.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
Onderwerp:
Dat is ook wel eens fijn. Klik, klaar, mooi
Groet Bert
Onderwerp:
Een beetje heb ik natuurlijk wel eraan gedaan, maar niets aan de uitsnede.
- Highlander
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onderwerp:
Leuke foto, dat 'oud goud' doet het 'm
"Het leven draait niet om wachten tot de storm voorbij is, het gaat erom te leren dansen in de regen."-Vivian Greene
-
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer: