Blijft elke keer weer een uitdaging om 'm d'r mooi en scherp op te krijgen. Zeker met gebruik van een teleconverter(2,0) zitten er toch wel veel missers bij.
even vanuit de hand geprobeerd met de P600 inmiddels al weer enkele dagen terug
helaas niet helemaal zuiverscherp maar beweging haast niet te voorkomen met zo'n zoombereik
niet bewerkt dus een 1 op 1 foto
Hier mijn eerste poging tot een foto van de maan -
Met D7100+300mm f/4 + TC14E. Vanaf pittenzak met de helling van de voorruit van mijn auto als ondersteuning. ISO200 - 420mm -F5.6 - 1/500. Voor mijn gevoel kan hij scherper. Maar heb van alles geprobeerd (zowel AF als manueel.. tussen F5.6 - F11 etc, maar weinig verschil als je er 1:1 naar kijkt).
Nee, dit kwam naar boven toen ik de helderheid omhoog schroefde in lightroom. Mijn vriendin heeft zo'n zelfde foto op dezelfde avond gemaakt met hetzelfde resultaat (met eigen camera en eigen pc).
Ziet er gaaf uit, heb heel veel opnames van de maan gemaakt, maar geen van deze foto's heeft een zichtbare sterrenhemel.... Toch maar eens andere settings proberen...
Filmpje iets bewerkt in photoshop, warmer en iets meer verscherpt. Werkt perfect om je video in te laden in photoshop... en deze dan te optimaliseren....