Welke objectieven gebruik je nog op je Z camera?

Discussies over fotografie met de Nikon FTZ vattingadaptor

Onderwerp:

Re: Welke objectieven gebruik je nog op je Z camera?

Berichtdoor Patrick » ma jul 08 2024 12:20 am

Ik heb tijdens een avondwandeling mijn "oeroude" AFS 24-70 2.8G gebruikt. Die heb ik volgens mij ik al sinds 2007. Doet het prima. Het kan best dat als ik kritisch ga kijken en dezelfde foto's zou maken met de Z versie dat die scherper is, maar hij voldoet prima op de Zf. Hij is vooral onhandig; hij is zwaar en zeker als je 'm met een converter op je body hebt, dan voelt de zaak uit balans. Hij zal beter aanvoelen op een Z8 of Z9; de Zf is eigenlijk wat te smal en licht ervoor.

Maar als we een keer beiden met een standaard-zoom willen lopen, dan kan ie nog wel even. En zal ik vast degene zijn die ermee loopt; Belinda is erg verknocht aan haar Z 24-70/4S.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Patrick

Clublid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Welke objectieven gebruik je nog op je Z camera?

Berichtdoor Cookie1397 » ma jul 08 2024 3:49 am

Je hebt er nogal snel last van dat e.e.a uit balans is. De ftz(2) is niet heel erg lang maar ondanks dat voelt de 105mm f2.8 onhandig en uit balans en dat is bij een macro objectief niet bepaald handig maar voor die enkele keer dat ik die gebruik doe ik het er wel mee.
Nikon Z Z & de maskers
Cookie1397

Clublid

Foto's bewerken toestaan: Nee

Terug naar “FTZ vattingadaptor”