Trage reactie LrC op Loupedeck+

Discussies over fotobewerking en archivering

Onderwerp:

Trage reactie LrC op Loupedeck+

Berichtdoor Nikkormaat » di jul 16 2024 10:49 am

Sinds de update van LrC (versie 13-4) en die van Loupedeck+ (versie 5.9.1.1) reageert LrC erg traag op verdraaiing van de knoppen van de Loupedeck+.
Als ik de schuifjes in LrC met mijn muis verschuif, worden de wijzigingen direct op de monitor weergegeven.
Wanneer ik de knoppen op de Loupedeck+ verdraai, reageren de schuifjes in LrC direct, maar duurt het meer dan 2-3 seconden, voordat de beeldweergave op die verschuivingen reageert.
Herkent iemand dit euvel en zo ja, weet iemand een remedie?
Al vast bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op di jul 16 2024 6:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Nikkormaat

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Trage reactie LrC op Loupedeck+

Berichtdoor keenoncoolstuff » di jul 16 2024 6:15 pm

Dit fenomeen trad bij mij een aantal weken geleden op. Sinds de laatste update heb ik er echter geen last meer van. De exacte versienummers zou ik moeten nakijken...
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
keenoncoolstuff

Clublid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Nikkormaat » di jul 16 2024 6:47 pm

Mijn beide updates zijn de meest recente.
Ik heb er een vraag over gesteld bij de support van Loupedeck
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Nikkormaat

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor jan24 » do jul 18 2024 9:53 pm

Ook mijn Loupedeck CT loopt niet altijd even soepel. Maar mijn eerder genoemde vastlopers lijken wel wat minder dan voorheen. Wel na laatste update L rC.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Nikkormaat » do aug 08 2024 11:17 am

Even een terugkoppeling, want ik heb na diverse adviezen een laatste reactie van Loupedeck ontvangen.
Ik heb het Loupedeck-programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas leverde dit geen verbetering op.
Om meer inzicht in het functioneren van de console te krijgen, is gevraagd om door middel van een gestuurde link de "Loupedeck Logs Collection" uit mijn pc op te sturen.
Na twee weken kreeg een reactie.
De huidige trage reactie van Loupedeck+ in Lightroom Classic is ook door andere gebruikers opgemerkt. We bekijken het probleem en hopen dit in de 6.0 software-update verholpen te hebben.
Er werd helaas geen termijn bij genoemd, dus het blijft nog even aanmodderen.
Nikkormaat

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor Nikkormaat » di aug 13 2024 11:41 pm

Een nieuwe reactie van de helpdesk.
Our team is already on the case, and we're putting in a good push to have this sorted out with the future update. We are eager to get things back to its shape, so you can enjoy your Loupedeck+ to its fullest potential.
Ze zijn er dus al mee aan de slag gegaan. Hopelijk volgt snel een update
Nikkormaat

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor jan24 » wo aug 14 2024 10:55 am

Dank voor de info/update.
Ook ik had problemen met mijn Loupedeck CT. Regelmatig geen verbinding tussen LRC en de console.
Software grondig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, daarbij wel de console eerst afgekoppeld. Wat bij mijn weten ook het advies is.
Problemen lijken nu te zijn verholpen. Afwachten dus.
Nikon D7500
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor jan24 » di okt 01 2024 6:28 pm

En de update is daar: 6.0
Maar of ik hier heel blij van word, op mijn Loupedeck CT is de weergave t.a.v. Lightroom Classic er helaas niet duidelijker op geworden. Of dit moet naar eigen smaak aangepast kunnen worden.
Voor mij had volstaan als er alleen onder de motorkap zou zijn gesleuteld en de lay-out onveranderd was gebleven.
Nikon D7500
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor jan24 » wo okt 02 2024 3:50 pm

Ik heb ondertussen melding gemaakt bij Loupedeck, over de slechte zichtbaarheid van de teksten in de schermpjes, blauwe dunne letters op een lichtblauwe ondergrond. Zeker voor mensen met kleurenzwakte amper te lezen.
En in de vorige versie kon je bij aanpassing van de kleuren ook de betreffende kleuren zien naast de draaiknoppen, waar nu alleen een tekst staat. Zelf heb ik de vorige versie weer geïnstalleerd, wat werkt naar volle tevredenheid en duidelijkheid.

Opvallend, in de nieuwe 6.0 versie duikt nu ook regelmatig de merknaam Logitech op. Dat lijkt mij niet voor niets.
Nikon D7500
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor jan24 » ma okt 28 2024 5:14 pm

En een volgende update: 6.01

Warempel, de toetsen zijn weer prima zichtbaar/leesbaar, wel in een andere lay-out, maar daar kunnen we mee leven.
Al mis ik wel de kleuren bij saturatie, staan alleen tekstueel vermeld. Dat is dan wel weer jammer. Een kleur zien werkt sneller dan de tekst lezen. Zal ook wel commentaar op komen.
Men heeft zich deels de kritiek aangetrokken. Ik moet nog wel even verder testen, wie weet waar ik nog tegenaan loop.
Elke verbetering is een verandering, maar elke verandering is niet altijd een verbetering.

Nog een toevoeging van Loupedeck:
Hoewel we grote stappen hebben gezet, zijn we ons bewust van een aantal aanhoudende problemen, die we actief proberen op te lossen in toekomstige updates. Blijf op de hoogte van komende updates met betrekking tot de Final Cut Pro-plug-in, evenals verbeteringen aan het pictogramsysteem en de algehele functionaliteit.
Nikon D7500
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid