Zelf maak ik gebruik van een andere Nikon Camera **) met zowel Bluetooth als Wifi.
Met Bluetooth worden de basis gegevens uitgewisseld en kan de camera worden bedient.
Voor het 'downloaden' van de foto's geeft het toestel aan dat de Wifi dan nodig is.
Waarschijnlijk omdat Wifi meer bandbreedte heeft en ook op enige afstand nog werkt.
Voordeel van bluetooth is dat deze weer zuiniger omgaat met de energie.
Kun je (in een andere draad) aangeven wat jouw ervaringen zijn met de verschillen tussen de D7000 en de D7500. Tot op heden heb ik 'upgraden' van mijn D7000 nog uitgesteld omdat ik nog steeds tevreden ben en als ik de specs zie, ik nou niet al te grote verbeteringen zie. (Echter bij mijn vorige upgrade van D70 naar D7000 waren de verschillen in de praktijk veel groter dan ge-anticipeerd

)
Dus graag in een afzonderlijk bericht of draad jouw ervaringen met de overstap. (Daar ben ik zeer benieuwd naar).
Vriendelijke groet,
Ben
**)
De andere camera is de Keymission 360. Uitwisseling van gegevens met bluetooth is slecht, het downloaden van de foto's is ronduit rampzalig. Dus deze camera is geen vergelijking, maar ik het zou kunnen dat er voor een andere camera ook een onderscheid wordt gemaakt voor bluetooth voor overzenden van weinig (of langzaam) gegevens en Wifi voor veel (en wat sneller) foto's.