Fabricage Sigma lenzen
- HenkvanZuylen
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Onderwerp:
Re: Fabricage Sigma lenzen
Echt boeiend om dit te bekijken. Behalve imposante machines ontwaarde ik ook af en toe een tandenborstel.
Onderwerp:
Interessant. Ik had niet verwacht dat er zo veel handmatig (controle) werk aan te pas zou komen.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is nog veel bij te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is nog veel bij te leren.
- Nikkormaat
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onderwerp:
Leuk om te zien. Nooit geweten dat in Sigma objectieven Hoya glas zit (2:23). En dat het aanbrengen van de markeringen handmatig wordt gedaan, wat een priegelwerk
(12:36)

Buy film, not megapixels...
Onderwerp:
Hoeveel kun je er zo produceren per dag/week/jaar?
Ton
Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Onderwerp:
Ik denk dat het filmpje met name het handwerk toont, zodat de verhouding tussen werk-door-robots versus handwerk in het voordeel van handwerk komt. Indrukwekkend filmpje trouwens.
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Onderwerp:
Best veel, handwerk is in een aantal landen is nog steeds goedkoop. Een lens is een 'duur' product. Ik ken wel producten van rond de Euro waarbij er meer dan 80 handwerkhandelingen voor een enkel product worden gedaan.Tony D schreef:Hoeveel kun je er zo produceren per dag/week/jaar?
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Terug naar “Overige discussies”