Maar hoeveel is het verschil tussen de 17-50 tamron en 16-85 nikkor?
Tamron 17-50 2.8

Nikkor 16-85 3.5/5.6 VR

Ik denk dat ik zowiezo even met beiden ga fotograferen. Kijken wat me het beste bevalt. En met die 2 benen zit het wel goedMelliw schreef:Ik zou de 17-50 Tamron zeker nog overwegen als ik jouw was.
Dat verschil van 50 tot 85 mm ga je echt niet missen, want waarschijnlijk heb jij ook twee benen.
Maar aan beide zal je plezier beleven.
groeten, Willem
Hmmmm ik dacht dat ik er uit was, maar word dus nog moeilijk....George Fennes schreef:Madhouse lichtsterkte is veel belangrijker dan VR zeker in het standaardzoom gebied!
Fotografeer je met slechte lichtomstandigheden zal je met een lichtsterk objectief veel langer door kunnen gaan en mooiere resultaten boeken![]()
Met het advies van Melliw ben ik het helemaal eens.
Groetjes George
Je stelt de ideale combinatie voor Madhouse, mijn dochter heeft die ook en is er zeer tevreden mee.Madhouse schreef:Hmmmm ik dacht dat ik er uit was, maar word dus nog moeilijk....George Fennes schreef:Madhouse lichtsterkte is veel belangrijker dan VR zeker in het standaardzoom gebied!
Fotografeer je met slechte lichtomstandigheden zal je met een lichtsterk objectief veel langer door kunnen gaan en mooiere resultaten boeken![]()
Met het advies van Melliw ben ik het helemaal eens.
Groetjes George
Misschien dus intressanter om naast mijn 50mm f1.8 een 17-50mm van Tamron en een 70-300 VR Nikon er bij te nemen?
Ik weet het nu echt niet meer.....
Je kan mijn vakantiefoto's van vorig jaar (ik moet er nog steeds best veel doen) even doorbladeren: http://patrick.d70.nl/v/Patrick/vakanti ... rijk_2008/. Niet alles geschoten met de 18-70 natuurlijk, maar het meeste wel.Madhouse schreef:Kunnen mensen misschien wat high-res (liefst onbewerkte) foto's laten zien gemaakt met deze objectieven? Of word dat te lastig?
Ik ben nu zwaar aan het twijfelen namelijk.
Patrick schreef:Je kan mijn vakantiefoto's van vorig jaar (ik moet er nog steeds best veel doen) even doorbladeren: http://patrick.d70.nl/v/Patrick/vakanti ... rijk_2008/. Niet alles geschoten met de 18-70 natuurlijk, maar het meeste wel.Madhouse schreef:Kunnen mensen misschien wat high-res (liefst onbewerkte) foto's laten zien gemaakt met deze objectieven? Of word dat te lastig?
Ik ben nu zwaar aan het twijfelen namelijk.
Ik heb de 18-70 ook gehad. Die had wat minder last van CA (paarse randjes) dan de Tamron, maar voor de rest won de Tamron wat mij betreft op alle vlakken. De reden dat ik uiteindelijk de Nikon 17-55 gekocht heb, is dat ik 'm betrouwbaar en voor een goede prijs tweedehands kon kopen, en dat ik in dit bereik de meeste foto's schiet, en een sneller (focus) en robuuster objectief wilde hebben. Wat scherpte van de foto's betreft zie ik geen verschil met de Tamron. De AF is van de Nikon 17-55 wel sneller en betrouwbaarder.
Ik kan de Tamron alleen maar aanraden; ik ken voor dat geld geen beter lichtsterk objectief.