ik ben Ami, nieuw hier en nog een compleet leek als het om objectieven gaat. Ik heb sinds een jaar een Nikon D3300 met bijbehorende kitlens 18-55 mm, zelf daarna een telezoom bijgekocht Tamron 70-300mm. Ik ben me aan het inlezen mbt macro objectieven maar ik zie door de bomen het bos niet meer, veel wordt te moeilijk uitgelegd zodat ik mijn keuze niet kan maken over een macro objectief. Ik vind de foto's die ik nu dichtbij wil maken niet dichtbij genoeg en ook niet scherp genoeg.De Tamron 70-300 pretendeert ook een macro te zijn maar daar merk ik maar weinig van(verder een hele fijne lens). Ik zoek dus een objectief oid waarmee ik foto's kan maken van vlinders, insecten, bloemen die dan ook nog scherp afgebeeld worden. Ik dacht zelf aan een 40 mm maar lees hier al dat die veelal afgeraden wordt. 90 mm dan, maar kom ik dan nog dicht genoeg op het onderwerp? Tamron 90mm f/2.8 SP Di Macro Nikon F, Nikon Nikkor 55mm f/2.8 Micro AIS?
Mijn budget is helaas niet groter dan dit, rond de 350 euro is echt de max.
Ik wil de knoop doorhakken, ben nu zover dat ik denk dat het de 90 mm moet worden, maar hoop wel dat ik daarmee een goede keuze maak.
Kan iemand me helpen met mijn keuze dan ben ik je daarvoor alvast heel dankbaar

Groetjes, Ami