Onderwater camera zak.

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

Onderwerp:

Onderwater camera zak.

Berichtdoor jan » vr aug 16 2024 4:54 pm

Heeft iemand ervaring met een camerazak voor onderwaterfotografie (zee water)?
Ik zou dus een een Nikon Z6II met bijvoorbeeld een een Z24-70 f/2.8 of Z14-24 f/2.8 in een onderwater camerazak willen pakken en mee onderwater willen nemen.
Ik weet ook dat er een dieptebeperking is maar dat zie ik niet als een beperking omdat ik anders gelijk ook naar extern licht moet kijken.

Natuurlijk weet ik dat er onderwaterhuizen zijn maar die zijn van een geheel andere prijscategorie dan een onderwaterzak.

Ik vindt op Internet diverse zakken maar die hebben nagenoeg allemaal China als land van herkomst. Ik heb al bij enkele fotozaken geïnformeerd maar daar blijft alles een beetje in nevelen gehuld met betrekking tot ervaring(en), het geeft mij niet genoeg vertrouwen. Een duikzaak stuurt mij al snel richting een onderwaterhuis en dat is zoals geschreven voor nu een paar bruggen te ver.

Dus wie heeft er ervaring met een merk/leverancier voor deze onderwaterzakken?
Hoe vaak kunnen ze gemiddeld gebruikt worden?
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
jan

Bestuurslid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Onderwater camera zak.

Berichtdoor henkk » vr aug 16 2024 5:30 pm

Had je dochter niet een AW100 of zo? Met mijn AW100 heb ik ooit mooie onderwater films en foto's gemaakt.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
henkk

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor jan » vr aug 16 2024 7:02 pm

henkk schreef:Had je dochter niet een AW100 of zo? Met mijn AW100 heb ik ooit mooie onderwater films en foto's gemaakt.

Dat klopt Henk. Maar inmiddels verblijft zij een half jaar op Bonaire en raad eens wat ze mee heeft.........de AW100.
Dus daar heb ik nu niets aan.
Ik heb thuis ook nog een analoge Sea&Sea MX10 camera met een YS-40A flitser liggen. Misschien deze maar eens weer reanimeren en kijken of alles het nog doet.
Maar misschien moet ik het wel gewoon met de GoPro 8 proberen. Hiervoor heb ik wel een onderwaterhuis en deze kan zowel filmen als foto's maken.

Maar ik lees graag wat ervaringen met een onderwater camera zak.
Jan
jan

Bestuurslid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor henkk » vr aug 16 2024 7:56 pm

Wat 'n mooie ervaring voor je dochter! Daar heb ik mijn AW100 ook optimaal ingezet. Tientallen snorkellocaties en dan nog het Washington-Slagbaai park (mtb huren! en zwemspul mee).

Ik hoop dat de andere opties je verder helpen. Met een GoPro kun je ook wel wat maar die ik heb heeft teveel groothoek (werkt onder water wat anders dacht ik).
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
henkk

Clublid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor jan » vr aug 16 2024 9:18 pm

henkk schreef:Wat 'n mooie ervaring voor je dochter! Daar heb ik mijn AW100 ook optimaal ingezet. Tientallen snorkellocaties en dan nog het Washington-Slagbaai park (mtb huren! en zwemspul mee).

Ik hoop dat de andere opties je verder helpen. Met een GoPro kun je ook wel wat maar die ik heb heeft teveel groothoek (werkt onder water wat anders dacht ik).

Voor haar inderdaad een hele mooie ervaring. Mijn GoPro 8 heeft 3 photostanden t.w.: Wide 16-34mm, Linear 19-39mm en Narrow 27mm.
Jan
jan

Bestuurslid

Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Bas » za aug 17 2024 2:58 pm

Bas Uijlings heeft in zijn lezing tijdens de 2017 clubdag verteld dat hij zakken van ewa-marine gebruikt. Die worden in Duitsland gemaakt. Waar ze in de winkel te vinden zijn durf ik niet te zeggen, zij verwijzen zelf naar hun webshop.
Push the envelope. Watch it bend.
Bas

Clublid

Onderwerp:

Berichtdoor pimmetje » za aug 17 2024 3:56 pm

Die Ewa marine zakken heb ik in de jaren 70 gebruikt. Onhandig,het gedeelte dat voor de lens moest zitten verschoof steeds. Erg frustrerend.
NIKONOS was een genot.
pimmetje

Clublid

Terug naar “Overige fotoapparatuur”