Ondertussen maar even op zoek naar een nieuwe accu...

Zal ik zo ook even doen.noogle schreef:Multimeter ook op de lader gehouden?
Kan je die accu's wel onbelast meten?Patrick schreef:De accu van de D40 (EN-EL9) van mijn vrouw lijkt overleden. Ik heb even de multimeter er tegenaan gehouden, en staat vrijwel geen spanning meer tussen de polen, ook na uren op de lader. Iets dat ik kan proberen? Even wat extra spanning erop zetten of zo?
Geen idee. Daarom vraag ik dit onder anderen. Ik kan het zo even op een accu van mezelf proberen.EdwinKort schreef:Kan je die accu's wel onbelast meten?Patrick schreef:De accu van de D40 (EN-EL9) van mijn vrouw lijkt overleden. Ik heb even de multimeter er tegenaan gehouden, en staat vrijwel geen spanning meer tussen de polen, ook na uren op de lader. Iets dat ik kan proberen? Even wat extra spanning erop zetten of zo?
Omdat er 'een' naampje opstaat is het beter???bjornc schreef: Heb een beetje nagezocht, en de Weiss accu's komen goed uit de test.
Lijkt me toch beter dan een No-name accu.
Dus je volgende camera wordt een Yangwangdingdong?CaptainHook schreef:Omdat er 'een' naampje opstaat is het beter???Slaat nergens op.
Namen worden verzonnen door marketing lui. Zegt niets over al dan niet kwaliteit.
Dat zou een oplossing kunnen zijn. Handig!Kroontje schreef:Als het goed is dat de lader van een D40x het zelfde is (even uit mijn hoofd)
Je zou die van mij kunnen proberen as 25 aug indien nodig heb ik ook nog wel een accu liggen (geen Nikon, maar wel goed werkend).
Hoor het wel.