Landende AWACS

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Landende AWACS

Bericht door erikcreugers » do jun 06 2013 7:39 pm

Vandaag na lang wachten op zonnig weer er eens opuit getrokken met mijn D3100...
Gefotografeerd in het landelijke, idylische Sweikhuizen waar plots de serene rust werd verstuurd door een landend AWACS toestel.....

Afbeelding

Opeens hoorde ik 'm komen. Had net de camera weer in de rugzak gedaan om verder te gaan. Dus heel vlug camera uit de rugzak, vliegenvlug inzoomen en scherpstellen en dit is het resultaat. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik 'm op de volautomaat (groen) heb geschoten. Een landend vliegtuig keert immers niet terug om het opnieuw te doen. En als het wel zo zou zijn, dan werd het een toneelstukje.....
Laatst gewijzigd door erikcreugers op do jun 06 2013 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Landende AWACS

Bericht door gijs sandberg » do jun 06 2013 8:13 pm

Beste Eric,
Leuk, en wij in het westen maar denken dat die toestellen daar dag en nacht vliegen...
Of is het feit dat er ëën landt een zeldzaamheid?
Overigens is tegenwoordig iedere Boeing 707 een zeldzaamheid..
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

oud0001

Bericht door oud0001 » do jun 06 2013 8:33 pm

Mooi geschoten ingeacht welke stand. Voor dat snelle werk is de auto stand juist prima te gebruiken. :wink:

erikcreugers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door erikcreugers » do jun 06 2013 8:41 pm

gijs sandberg schreef:Beste Eric,
Leuk, en wij in het westen maar denken dat die toestellen daar dag en nacht vliegen...
Of is het feit dat er ëën landt een zeldzaamheid?
Overigens is tegenwoordig iedere Boeing 707 een zeldzaamheid..
Groeten, GIjs
In die pakweg 10 minuten dat ik daar gestaan heb om foto's te maken kwamen er drie over om te landen in Teveren. Verder steeg er een Airbus van Royal Jordanian op vanaf Maastricht Aachen Airport en vloog een Boeing van Ryanair over. Beide heb ik getracht in het vizier te krijgen, maar het zonnetje wilde niet opschuiven. Of de piloten wilde niet meewerken om eventjes om te vliegen zodat ik niet vol tegen de zon in hoefde te klikken :)
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”