Ja daar leek het wel op zaterdag 21-9 op de Veluwe. Er werd wat geschoten. Er vielen zelfs wat harde woorden her en der en om die kracht bij te zetten werd er een enkele keer zelfs met het statief gedreigd ! Dit is verdomme mijn plek want ik sta hier iedere dag !! Campers frummelde zich tussen auto's waar eigenlijk net plaats was voor een Fiat Panda. Picknic tafels werden tevoorschijn gehaald, stoelen, thermosflessen, worsten, thee, koffie, koekjes en ach verrek...waar is nou mijn verrekijker .Enkele telaatkomers kwamen te voet aangelopen. Volledig in camouflage kleding natuurlijk .Zij konden niets anders dan op de grond te gaan zitten voor de honderden statieven die er al stonden. Ook dat leverde weer verontwaardigde blikken op.
Ik dacht altijd dat deze massa naar de edelherten kwamen kijken. Maar dat is helemaal niet zo. Het edelhert met zijn gevolg komt om naar die massa te kijken. Dat burlen wat je hoort is helemaal geen burlen, dat is het geschaterlach van een van die dieren die dat hele tafereel aanschouwt.
Misschien lachte hij mij zelfs wel uit, want ik stond er tussen.