Laatste tijd steeds meer bezig met natuur / macro.
Het mooie van natuur / macro fotografie is dat je uitgebreid de tijd kunt nemen in alle rust en vaak alles uit de kan kunt halen.
Het is natuurlijk leuk om te doen, maar ook moeilijk om origineel te zijn en een pakkend / interessant beeld te creëren. Om niet te blijven hangen op amateur kiekjes niveau wederom deze post voor de scherpe kijk op de beelden.
Wat ik zelf ondervind tijdens het fotograferen is dat je ontiegelijk voorzichtig te werk moet gaan, anders zijn de insecten zo weg. Ook dat het licht een belangrijke rol speelt om sfeer erin te leggen. Al deze foto's hebben vrijwel hetzelfde licht en zou graag eens s'morgens vroeg bij zon opkomst fotograferen. Werken met tegenlicht, waterdruppels…
Foto's zijn gemaakt met 60 F 2.8 (nieuwe versie) maar merk toch dat ik nu graag nog meer mm's heb om closer te komen, met scherptediepte te werken en abstracter te werk te gaan.
Wat ik me afvraag is hoe jullie te werk gaan. Met statief, afstandsbediening, handmatig of automaat scherpstellen…? Al deze foto's zijn uit de hand geschoten, sommige handmatig scherpgesteld maar het meeste met AF.
Ben benieuwd naar jullie reactie's

1

2

3

4

5

6

7

8