Bericht
door Nikonsmurf » do feb 07 2013 8:06 pm
Franky, ik heb/had dezelfde mening als jij. Een foto is zoals hij is en klaar, niks poetsen,knippen plakken enz. Dat heb ik nog steeds wel in mij maar ben wel overstag gegaan door met mensen erover te praten.
Een digitale foto in jpeg moet je altijd na verscherpen, soms is een crop ook bepalend voor een compositie, je belichting donkerder of lichter maken of wat aan je contrast doen ook interessant voor je foto. Als je het goed bekijkt zijn dit allemaal dingen die ze vroeger in de doka deden en is dus helemaal niet erg om dit digitaal ook te doen. Ik heb mijn foto's met sprongen vooruit zien gaan. Je horizon rechtzetten is ook een must dan kijkt een foto gewoon lekkerder.
Nu even over jou foto, op zich een mooie plaat. Scherpte twijfel ik over maar kleur vind ik mooi.
2 draden rechts zou ik ook niet weghalen en ook de boomtop boven de wagon zou ik laten staan.
Als je je foto's omhoog wilt halen zijn dit de dingen die andere misschien wel weghalen maar ik heb ook de gedachte die kabels en die boom staan er nu eenmaal dus horen ze bij het plaatje. Je kan wel opletten als je de foto maakt op dit soort dingen. Is iets wat ik ook nog vaak vergeet hoor.
Je naam in de foto is meestal geen succes en zeker niet zo groot, zou ik dus wel weglaten.
Als je nooit liegt hoef je ook niet na te denken.