Welk Eizo beeldscherm?
- wopper
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Welk Eizo beeldscherm?
Wie heeft er ervaring met een Eizo beeldscherm..
In de nabije toekomst wil ik me een Eizo beeldscherm aanschaffen gaan, wat eerst op de laptop aangesloten gaat worden, en later ook gebruikt kan worden op een desktop.
Wat is jullie ervaring ermee??
En welk model is prijstechnisch goed voor de hobby??
Ga er geen profesioneel werk mee doen.
In de nabije toekomst wil ik me een Eizo beeldscherm aanschaffen gaan, wat eerst op de laptop aangesloten gaat worden, en later ook gebruikt kan worden op een desktop.
Wat is jullie ervaring ermee??
En welk model is prijstechnisch goed voor de hobby??
Ga er geen profesioneel werk mee doen.
Re: Welk Eizo beeldscherm?
Eizo stond onlangs in Radio Kootwijk bij de Veluwse fotodagen. Ik heb daar zitten kijken naar de Coloredge CX271, wat een fraai scherm is dat. 27 inch en een resolutie van 2560x1440 px. 99% Adobe kleurbereik. Kost wel een paar centen, dus of dat voor jou prijstechnisch voor je hobby uit kan, kun je alleen zelf bepalen.
Ik heb er zelf echter geen ervaring mee verder!
Ik heb er zelf echter geen ervaring mee verder!
'Eizo prijstechnisch geschikt voor hobby'? Dat lijkt me wat hooggegrepen... Tenzij je budget heel ruim is.
Dan zou ik eerder naar een Dell Ultrasharp kijken. Zeker (veel) meer waar voor z'n geld. Er is tegenwoordig veel keuze in goede IPS schermen met een hoge resolutie. Een 'simpele' HD resolutie is imho gewoon veels te weinig voor
fotografiebewerking... Zou minimaal voor 2560x1600 of hoger gaan. En vergeet ook niet een calibratietool.
Dan zou ik eerder naar een Dell Ultrasharp kijken. Zeker (veel) meer waar voor z'n geld. Er is tegenwoordig veel keuze in goede IPS schermen met een hoge resolutie. Een 'simpele' HD resolutie is imho gewoon veels te weinig voor
fotografiebewerking... Zou minimaal voor 2560x1600 of hoger gaan. En vergeet ook niet een calibratietool.

- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Sowieso een IPS-paneel nemen. Een TN-paneel is stukken goedkoper, maar de kleurechtheid is ver te zoeken, doordat ze max 6 bits per kleurkanaal kunnen weergeven. Daarnaast variëren kleuren en contrast zodra je ook maar met een iets andere hoek naar het scherm kijkt.
Bij Eizo zit je doorgaans wel goed, maar je zou ook eens kunnen kijken naar een Dell uit de UltraSharp reeks, met IPS-paneel.
Bij Eizo zit je doorgaans wel goed, maar je zou ook eens kunnen kijken naar een Dell uit de UltraSharp reeks, met IPS-paneel.
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Misschien handig om je budget te noemen. Je kan wel een Eizo willen, maar als je maar €300 te besteden hebt word dat moeilijk natuurlijk. Een goede Eizo IPS zit je al snel op €1000 en hoger. Natuurlijk zijn er prima alternatieven van Dell, welke al voor een stuk minder goede IPS schermen leveren.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden
-
- Clublid
- Contacteer:
Hey Wim,
Ik weet dat het niet jouw vraag is, maar mss is deze link toch iets voor je: http://www.dell.com/ed/business/p/dell-u2713h/pd.
Als ik het goed heb, is een groot voordeel vd Eizo dat je deze hardwarematig kan kalibreren. Maar deze Dell kost een heel stuk minder (ca 600 eur als ik het goed heb).
Ik weet dat het niet jouw vraag is, maar mss is deze link toch iets voor je: http://www.dell.com/ed/business/p/dell-u2713h/pd.
Als ik het goed heb, is een groot voordeel vd Eizo dat je deze hardwarematig kan kalibreren. Maar deze Dell kost een heel stuk minder (ca 600 eur als ik het goed heb).
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Het coole is dat je de Dell U2713H hardwarematig kunt kalibreren. Dat is in deze prijscategorie uniek.
Lijkt mij ook een betere keuze, betreft Prijs/Kwaliteit.
Zeker als je niet beroepsmatig gaat gebruiken
Zeker als je niet beroepsmatig gaat gebruiken

- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: zit je al snel op €1000
L.S.
Als ik me goed herinner is er een enkele Eizo met hardware-matige kalibratie voor net iets minder.
Natuurlijk met je de evt. kosten van een kalibratie-tool daar bij tellen.
Gebruik in combnaite met een laptop lijkt me lastig, in principe moet je na iedere verplaatsing (i.e. verandering van omgevingslicht) de kalibratie over doen.
Groetne, Gijs
Als ik me goed herinner is er een enkele Eizo met hardware-matige kalibratie voor net iets minder.
Natuurlijk met je de evt. kosten van een kalibratie-tool daar bij tellen.
Gebruik in combnaite met een laptop lijkt me lastig, in principe moet je na iedere verplaatsing (i.e. verandering van omgevingslicht) de kalibratie over doen.
Groetne, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
- Contacteer:
Verhip, dat kan dus wel met 'n DellATOR schreef:Het coole is dat je de Dell U2713H hardwarematig kunt kalibreren...

- wopper
- Clublid
- Contacteer:
Alvast bedankt voor de info.
Ik ga me zeker ook verdiepen in het Dell U2713H beeldscherm.
Ik ga me zeker ook verdiepen in het Dell U2713H beeldscherm.
Re: zit je al snel op €1000
Ik vermoed dat het scherm niet steeds mee wordt verplaatst met de laptop, maar dat er een "vaste" foto-werkplek komt waar die monitor blijft staan.gijs sandberg schreef:Gebruik in combnaite met een laptop lijkt me lastig, in principe moet je na iedere verplaatsing (i.e. verandering van omgevingslicht) de kalibratie over doen.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- wopper
- Clublid
- Contacteer:
Dat klopt, laptop staat op een vaste plaats.
-
- Forumlid
Wim wij werken met een CG222W Eizo monitor,intussen is deze monitor al een beetje verouderd,de opvolger CG223W kost rond de 700euro,kwalitatief zijn ze zeer goed.
Er zijn altijd wel goedkopere en ook goede optie's te vinden ,ik persoonlijk zou kiezen voor de Color Edge serie .
Er zijn altijd wel goedkopere en ook goede optie's te vinden ,ik persoonlijk zou kiezen voor de Color Edge serie .
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
Keuzehulpjes:
http://www.tftcentral.co.uk/selector.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier is heel veeeeeeel info te vinden over de Dell Ultrasharps:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1587332" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tftcentral.co.uk/selector.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier is heel veeeeeeel info te vinden over de Dell Ultrasharps:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1587332" onclick="window.open(this.href);return false;