Nikkormaat schreef:Dank voor de tip. Ik ben helaas onvoldoende thuis in alle specificaties om die allemaal te selecteren, waardoor er bij "Show" een symbool 'verboden' getoond wordt en er geen vergelijking wordt weergegeven.
Ik ben even aan de gang gegaan op GSMArena, waarbij ik jouw voorkeuren m.b.t. afmetingen (compact) en prijs (max €700) heb meegenomen.
Zelf heb ik ook altijd 'compact' als eis, en het bedrag dat ik voor een smartphone wil uitgeven is zelfs lager. Ik heb al enige tijd een Samsung A41, en dat was al even slikken, die was groter dan de A3 (2017) die ik daarvoor had. Ook ik kijk regelmatig uit naar wat ik zou moeten kopen als vervanger van de A41, mocht dat aan de orde zijn. De A41 meet 150x70x7,9 mm. Ik vind (op basis van eigen ervaring) ook dat er minimaal 64GB intern geheugen moet zijn. (Meer nog, als er geen geheugenkaartje in kan.) Als je dat allemaal in GSMArena zet, en tevens kiest voor Android als OS, 20 Megapixel camera, niet al te oude modellen (alles vanaf 2022), en ook als eis dat het model nog beschikbaar moet zijn, dan wel spoedig op de markt verschijnt, dan is dit het resultaat:
NUL modellen.
Vervolgens kun je wat sleutelen aan je eisen. Voor mij is compactheid belangrijk. Iets breder mag, maar niet langer. Dus ga ik van 70 mm naar 72 mm. En bingo, daar komen
twee Samsungs uit de bus, waaronder de S23. En die S23 is zelfs kleiner dan mijn A41!
Je hebt me op een idee gebracht.

Alleen de prijs is nog wat hoog, zoveel gaf ik nog nooit uit voor een smartphone.
Maar die S23 krijgt goede reviews, voor de camera, en ook wat batterijduur betreft. En, hij heeft een metalen behuizing. Mijn A41 heeft dat niet, en het scherm vertoont al twee barsten die niet zijn ontstaan door vallen, maar door krachten die zijn opgetreden terwijl het ding in mijn broekzak zat. Voor mij is dit mijn volgende telefoon, als de prijs nog wat wil zakken!