JacTrum schreef:Nee, geen gewone compact. Daarvan heb ik er al drie liggen (waarvan overigens de Canon Powershot uit 2002 nog steeds de beste is) Dus iets beters dan een compact, maar wel een camera die ik makkelijk mee kan nemen. Ik ga zaterdag eens op pad en bekijk daarbij in elk geval ook de Nikon P7000, want daar is Onno nogal enthousiast over. Maar ook de nieuwe Olympus Pen's dus. Mijn zoon heeft onlangs de Fuji Finepix X100 gekocht en die is om van te kwijlen zo mooi. Maar met een tas vol mooie Nikon spullen vind ik 1100 euro uitgeven voor een cameraatje voor erbij iets te veel van het goede.
Hoi,
Ik heb altijd een Canon Ixus 75 bij me en zoek ook iets beters omdat het verschil met m'n Nikon gaat irriteren.
Op basis van specificaties gaat mijn interesse uit naar de Canon PowerShot SX230 HS. (HS staat mi voor HandSaam(€269)), Leica V-LUX 20 (€549), Fujifilm Finepix X100 (€1099), Nikon Coolpix P7000 (€434)
HET grote voordeel van de Fuji is mi de zoeker. Maja, die prijs.
Hmm de P700 heeft OOK een zoeker ...
's Grappig: ik heb dit bericht geschreven en onderwijl zoekende via internet (hoofdzakelijk bij K'nijn) en ben er voor mezelf uit: Het wordt voor mij de Nikon P7000.
Heee, succes komende week enne: veel plezier (ook NA het wandelen).
Willem.