Fotografen aan het werk AWD 21-09-2014

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
DiFiWi
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Fotografen aan het werk AWD 21-09-2014

Bericht door DiFiWi » vr sep 26 2014 9:06 pm

bedankt voor je reactie Patrick dan word het echt eens tijd dat wij hier er ook eens heen gaan :)
Groeten uit Limburg.

Brewsky
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Brewsky » zo sep 28 2014 8:37 pm

Afbeelding

Heren en dames, daar is hij dan eindelijk.

(ik krijg het niet voor elkaar op de wijze zoals in tutorials op het forum uiteengezet, dus als iemand mij een pb kan sturen die ook een mac heeft en flickr account. De foto op mijn mac is haarscherp, maar als ik bovenstaande foto inzoom dan lijkt het nergens op. Of komt dat door de limiet die is gezet op het forum?) (help :shock: ) :shock:

Groet Martijn
D810, MB-D12, Nikon AF-S 70-200 VRII F/2.8, Nikon AF-S 14-24mm F/2.8, Nikon AF-S 105mm F/2.8, Sigma 35mm F/1.4, Nikon SB910, Carry Speed FS Pro, Lowepro Slingshot 200AW, Sirui N2204, Sirui K30x, Camranger

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo sep 28 2014 8:43 pm

Zet er eventueel een link onder naar de grote foto. Dan kan eenieder daarop klikken om ons in volle glorie te aanschouwen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 23 2014 12:44 am

Deze dag viel in een drukke tijd, dus ik moest de foto's even laten liggen. Daarna ben ik ze eigenlijk een beetje vergeten. Tot nu. Ik heb zojuist mijn "NCN-ers aan het werk" foto's even doorgewerkt. Er zitten weer leuke beelden bij vind ik. Vaak heb ik meer schik in het schieten van dit soort plaatjes dan van waar we heen zijn gegaan. Ik moet de foto's van de beestjes, met name de vos, nog eens gaan bekijken. Maar deze wil ik jullie niet onthouden.

Ik hoop dat ze niet teveel mosterd-na-de-maaltijd zijn... Ik heb er 26 totaal. Ik plaats ze in twee maal 13 stuks. Ik plaats ze in chronologische volgorde. De leukste zitten wat mij betreft in het tweede portie, dus kom nog een keer langs! :thumbup:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

cornelis
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **

Bericht door cornelis » do okt 23 2014 9:29 am

martijn ik krijg het ook niet voor elkaar via de mac ---flickr---naar de nikon site te gaan.
Het zal wel aan mij liggen.(de kennis)
maar het zijn allemaal mooie beelden .
gr. cornelis

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do okt 23 2014 10:08 am

Het merk van je PC of het operating system maakt niets uit. Het is een kwestie van URL's naar foto's achterhalen, kopiëren in tussen IMG-tags plakken...

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » do okt 23 2014 6:10 pm

Klopt, ik heb er ook geen problemen mee. Via mijn Mac en Flickr kan ik alles plaatsen wat ik wil.
Bij uploaden naar Flickr zorg ik ervoor dat de grootste lengte van de foto's 1280 pixels is, zodat bij linken de exif informatie mee komt.
Als ik een foto op Flickr kies, dan zet ik deze op het scherm in het originele formaat (1280 pixels grootste lengte) en ik klik er op met de rechterkant van mijn Apple muis. Dan kies ik "Albeeldingslokatie kopieren" en ga ik naar de NCN site, die naast Flickr open staat. Tussen de [img]en[/img] plaats ik de cursor en ik klik rechts, daar kies ik voor plakken. Meer is het niet en het werkt.

Succes ermee.

Gert
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”