Leuk om te lezen hoe iedereen, net als ik, veel moeite heeft gehad met de invulling van deze opdracht. Des te leuker om de invulling te zien van iedereeen. Veel creatieve en mooie foto's deze maand. Ook ik had veel denkwerk nodig voor deze opdracht; "hier sta ik vierkant achter" is een uitdrukking en voor mij moest het om de betekenis van deze uitdrukking gaan, niet om het vierkant. Dus om; 'hier sta ik vierkant achter' en niet 'ik sta achter dit vierkant'. Wat dat betreft vallen er voor mij helaas een aantal af die ik fotografisch toch heel sterk vind. Hier mijn bescheiden visie op de inzendingen. Zoals altijd positief bedoeld en uiteraard ontzettend subjectief

. Ik hoop dat iedereen er wat aan heeft.
Richhanz: inderdaad veel vierkantjes en een prima stitch, maar voor mij niet de verbeelding van de opdracht.
Boem: fijne avondopname, maar ook hier voor mij niet wat ik in de opdracht zie.
Sed9e: mooie creatieve plaat die gelijk hoog op mijn lijstje staat. Het thema kon ik niet helemaal duiden; in eerste instantie leek het voor mij of er iemand achter een vierkant stond of dat je was idee dat je achter de kunst van de (?graffiti-)artiest staat

Je uitleg snap ik helemaal.
Charlie Scene: leuk idee en mooi in zwart-wit uitgevoerd. Hier kan ik wel achter staan qua opdracht: ik verbeeld mij een vader/moeder/vriend die het volledig met dit geluk eens is.
Roy Kersbergen: ook weer een plaat die ik hoog op de lijst zou zetten als de opdracht "ik sta achter dit vierkant" was geweest. De foto zelf spreekt mij aan.
jur001: ah glow! Heel mooi gedaan en favoriet van de afvallers wat interpretatie van het thema betreft, of ik zou moeten denken dat je achter het glow-festival staat

. Dat haal ik echter niet uit de foto.
edrocket: het idee past voor mij helemaal bij het thema. Het was nog mooier geweest als je een punt van herkenning van het vluchteling zijn of van bijvoorbeeld een spandoek met opschrift had kunnen meenemen in je foto.
Frank Roelofs: prima opname van iets waar je achter kunt staan. Het enige wat voor mij teveel de aandacht trekt is de witte lucht.
Sandor Gora: leuke letterlijke interpretatie van het thema. Je snapt wat je wilt zeggen ondanks dat het een simpel familieportret lijkt. Jammer dat je aan de aankleding niet iets meer zorg hebt besteed (kleding zou ik meer 'af' maken en de schakelaars rechts buiten beeld houden). Maar ja, als ze niet stil kunnen zitten...
jfbat: inderdaad een troosteloze boel daar. Je hebt duidelijk zorg besteed aan de compositie. Ik heb het idee dat er meer uit te halen is in zwart-wit,maar ik ben daarin te onervaren om te kunnen zien hoe. Ik zie ook hier niet hoe het thema in de foto terugkomt.
josti: mijn eigen inzending. Vanaf het begin heb ik dus gezocht naar iets wat de betekenis van het spreekwoord uitbeeldt. Dus een vierkant, op welke wijze dan ook, viel voor mij af en toen ik bij de ncn-activiteit in Zwolle stuitte op deze scène met o.a. de ronde luchtbellen op de poster, wist ik het. Voor de uitvoering, dank aan Debby!
Belinda: goed gevonden onderwerp. Daar kun je natuurlijk altijd vierkant achter staan

. Ook leuk dat je er niet een standaardportret van hebt gemaakt maar er als fotograaf ook letterlijk achter staat. De foto had nog wat meer aan kracht gewonnen als je je mannen iets meer profiel had gegeven denk ik.
MarcoD750: weer een prima foto die zonder het kader van de opdracht hoog zou scoren bij mij; fijne kleuren, rust, prachtig!
Peter: Binnen het kader van het thema voor mij, maar de foto zegt mij niet zo veel.
Kijk ik alleen naar de foto (los van het thema) dan zou ik gaan voor de foto van jur001, Sled9e of MarcoD750. Maar het thema is voor mij het kader waar de foto in moet passen en dan wordt het Charlie Scene.
Groet, Jos