MO december 2022, Plaatsen foto's "Korrel"
Onderwerp:
MO december 2022, Plaatsen foto's "Korrel"
De inspiratiebron van Tony D, die de maandopdracht van oktober won met zijn foto bij het thema 'Abstract', is misschien wel de opleving van de analoge fotografie. Want het thema waar Ton ons mee aan de slag laat gaan voor de maandopdracht in december 2022 is "Korrel”. Vaak ruimschoots in analoge beelden aanwezig. Maar gelukkig kan je daar in het digitale tijdperk ook mee uit de voeten hoewel we korrel dan gewoonlijk ruis noemen. Meestal proberen we dat te minimaliseren maar deze maand kan je dit verschijnsel creatief gaan inzetten. Daarnaast is 'Korrel' is ook veel ruimer te interpreteren dan datgene waar wij als fotografen in eerste instantie vaak aan denken. Denk alleen maar aan allerlei samenstellingen of uitdrukkingen met het woord 'korrel' en je kunt weer helemaal los gaan. Interpreteer het thema zoals gebruikelijk dus weer zo ruim mogelijk. Ik ben benieuwd wat dat deze laatste maand van 2022 gaat opleveren.
Je kunt jouw foto tot en met 31 december 2022 inzenden.
De foto moet in december 2022 gemaakt zijn; zorg ervoor dat dat in de exif te zien is. Of plaats een link bij de foto zodat het eenvoudig te checken is.
Succes en groet, Jos
Hier kan je nalezen hoe je foto's moet plaatsen en vind je wat achtergrondinformatie over de maandopdracht.
Klik hier op stemmen om naar de poll van de maandopdracht van de maand november 2022 te gaan met het thema "Verval" en daar je stem uit te brengen op jouw favoriete foto van de maand november 2022.
Je kunt jouw foto tot en met 31 december 2022 inzenden.
De foto moet in december 2022 gemaakt zijn; zorg ervoor dat dat in de exif te zien is. Of plaats een link bij de foto zodat het eenvoudig te checken is.
Succes en groet, Jos
Hier kan je nalezen hoe je foto's moet plaatsen en vind je wat achtergrondinformatie over de maandopdracht.
Klik hier op stemmen om naar de poll van de maandopdracht van de maand november 2022 te gaan met het thema "Verval" en daar je stem uit te brengen op jouw favoriete foto van de maand november 2022.
Onderwerp:
Re: MO december 2022, Plaatsen foto's "Korrel"

lichtjes in Heemskerk by Erik Reijnders, on Flickr foto met Nikon D300s en sigma 10-20 Het beeld van Maerten van Heemskerck is een beetje ingeflitst. op de lens is een sterren filter geplaatst . ten einde meer korrel te verkrijgen heb ik Niksoft gebruikt welke bij mij onder corelPSP 2022 draait.
- ErikReijnders
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Onderwerp:
Korrel geweer Kropatschek rifle 1888 3D
anaglyph red/cyan D7000 40mm-micro iso1600

Korrel geweer Kropatschek rifle 1888 3D by wim hoppenbrouwers, on Flickr
anaglyph red/cyan D7000 40mm-micro iso1600

Korrel geweer Kropatschek rifle 1888 3D by wim hoppenbrouwers, on Flickr
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!
https://flic.kr/g/BbRE2
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!
https://flic.kr/g/BbRE2
- wim hoppenbrouwers
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Onderwerp:
Bij de opdracht zat ik ook in de hoek van "met een korrel zout nemen" of "op de korrel" maar inmiddels zijn beide reeds ingezonden.
Daarom maar eens mijn equipement meegetroond naar een pastilleer machine, die in werking prachtige korrels weet te maken.
Dan kom je handen tekort zoveel korrels er van de band loopt.

Korrel by René Strijker, on Flickr
Daarom maar eens mijn equipement meegetroond naar een pastilleer machine, die in werking prachtige korrels weet te maken.
Dan kom je handen tekort zoveel korrels er van de band loopt.

Korrel by René Strijker, on Flickr
Besmet met het NAS-virus, Intussen gevaccineerd met het Sony-vaccin.
Onderwerp:
Tijdens het versieren van onze kerstboom kwam ik deze "korrel(s)" tegen op het musketkransje.
Bij deze: Fijne feestdagen en de beste wensen voor volgend jaar!!!

Bij deze: Fijne feestdagen en de beste wensen voor volgend jaar!!!

-
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- SandorGora
Onderwerp:
Op de korrel nemen:

En door der hoge ISO is de foto ook wat korrelig geworden!
Ton

En door der hoge ISO is de foto ook wat korrelig geworden!
Ton
Nikon D7200, 16-85 VR; 35/1.8, 70-300 VR, 85/3.5 micro VR, SB700; http://www.photony.nl
Onderwerp:
Tja, best lastig, nadat zout, musketkransjes en op de korrel nemen al de revue gepasseerd waren, heb ik maar gekozen voor de korrels waar ons dagelijks brood van gemaakt wordt.

korrel by Out of Curiosity, on Flickr

korrel by Out of Curiosity, on Flickr
- Jacqueline Ermens
- Contacteer:
Onderwerp:
Spotlight op een korrel suiker omringd door zijn soortgenoten.

Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
Onderwerp:
Even een foto van mijn andere hobby. Korrels mout, geschroot en klaar om een heerlijk biertje te worden.
Maandopdracht December by Tim Hartelo, on Flickr

Onderwerp:

D4s, Nikkor 24-70mm 1:2.8G ED, Nikkor 70-200 1:2.8GII ED, SB 900
kvk 73686913
www.fotockers.nl
kvk 73686913
www.fotockers.nl
Onderwerp:
Voor hen die iets hebben met schaken en/of wiskunde roept deze foto waarschijnlijk geen vragen op. Voor de rest is er Wikipedia. Ik heb rijstkorrels gebruikt omdat ik geen graan had. En na 10 vakjes gaf ik mij gewonnen.

Sissa by Ronald Mallant, on Flickr
Nikon Z 6, NIKKOR Z 24-70mm f/4 S, ƒ/4.0, 34.5 mm, 0.8s, ISO 100

Sissa by Ronald Mallant, on Flickr
Nikon Z 6, NIKKOR Z 24-70mm f/4 S, ƒ/4.0, 34.5 mm, 0.8s, ISO 100
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Onderwerp:
Het draadje is nu gesloten. Later vandaag of morgen schoon ik het op en zal de poll online komen. Dank allemaal voor het meedoen!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl