Ik heb een tijd geleden een groothoek converter gekocht (heel goedkoop via ebay)
Maar vind t wel iets heel leuks en zou liefst wel een echte lens hebben..
Nou is betaalbaarheid ook wel belangrijk en kwam ik op deze lens:
1 Nikkor VR 10-30mm f/3.5-5.6 ....
Mijn vak kennis gaat niet echt veel verder dan mijn kitlens en een zoomlens..
Dus ik heb geen idee of deze lens uberhaupt wel op een nikon D5100 kan en of het aan mijn wensen kan voldoen.
In de info staat ook dat hij scherp kan stellen vanaf 2cm dus ik neem aan dat hij dan ook goed te gebruiken is voor macro??
Ook een echte macro lens zou ik wel willen maar die zijn toch altijd wel erg prijzig :$
Ik plak de lap tekst er maar even bij, hoef je die niet op te zoeken... Als jullie er iets aan hebben tenminste
Wie oh wie helpt mij wegwijs?
Info:
Sommige gebeurtenissen verdienen het om te worden bewaard zoals u ze zich herinnert en het 1 NIKKOR-objectief met 3x zoom en groothoek biedt u de vrijheid om dat te doen.
Dagelijkse taferelen worden dankzij het brandpuntsbereik van 10-30 mm met gemak vastgelegd, terwijl de compacte afmetingen het objectief gemakkelijk draagbaar maken. En of u nu een filmopname of foto maakt, het ingebouwde vibratiereductiesysteem zorgt voor stabiele opnamen.
Kenmerken
Compact en licht objectief met 3x zoom.
Zoombereik van 10-30 mm (kleinbeeldequivalent: 27-81 mm): biedt de meest gangbare brandpuntsafstanden.
Beeldstabilisatiesysteem met vibratiereductie (VR): stelt u in staat om flexibeler opnamen uit de hand te maken. U kunt een sluitertijd gebruiken die tot drie stops langer is.
Stappenmotor (STM): voor een zeer stille autofocus, wat met name handig is tijdens het maken van filmopnamen.
Voor 1-vatting geoptimaliseerde optiek: drie asferisch lenselementen waarborgen een superieure resolutie en een uitstekend contrast.
Intrekbaar objectiefmechanisme: voor een uitstekende draagbaarheid. Het objectief wordt ingetrokken wanneer het niet in gebruik is.
Vloeiend diafragmamechanisme: u kunt gemakkelijk overschakelen van een scherpe naar een zachte achtergrond, zodat het onderwerp beter afsteekt, zelfs wanneer u een film opneemt.
Motorgestuurde scherpstelling: maakt handmatige scherpstelling mogelijk via knoppen op de camerabody.
Voorste en achterste objectiefdop meegeleverd.
Filterdiameter: 40.5mm
Ohja.. en mocht ik er dus totaal naast zitten... Dan hoop ik dat iemand me kan vertellen wat voor lenzen er wel geschikt zijn voor mijn camera (in dezelfde prijscategorie als t kan)