1.

industrial emptiness by GuitarGeert, on Flickr
2.

industrial emptiness (2) by GuitarGeert, on Flickr
Grapje toch?ATOR schreef:Het is inderdaad pas echt Urbex als het overdreven HDRI is, anders zijn het gewoon foto's van lege gebouwen![]()
Heb toch, om te proberen, zitten hatseflatsen met Photomatix. Best wel drama kun je daarmee makenATOR schreef:Het is inderdaad pas echt Urbex als het overdreven HDRI is, anders zijn het gewoon foto's van lege gebouwen![]()
Begrijp ik helemaal, maar je gaf me wel een zetje in de goeie richting!ATOR schreef:Het was een beetje een grapje
Dat vind ik een beetje kort door de bocht, het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. De smaak van het moment is toch wel een beetje dat overdreven tonemappen, zeker bij Urbex. Of dat mooi is... Het is in ieder geval naar mijn mening/smaak wel een beetje een standaard trucje aan het worden, waardoor langzamerhand mensen het gaan verwachten bij urbex en urbex foto's zonder overdreven tonemapping als "fout" of "saai" worden betiteld.Cyrus schreef:@ATOR: overdreven tonemappen wordt vooral gedaan uit effectbejag. Als je de kunst van HDR goed beheerst, zie je (bijna) niet dat het HDR is.
Dankje! Inderdaad had ik daar nog niet goed genoeg op gelet..., inmiddels is de 16-85 de deur uit en heb alleen nog vaste brandpunten, dan is het alweer een stuk minder bewerkelijkCyrus schreef:@Geert: mooie serie; wel nog een beetje aandacht schenken aan perspectiefcorrectie en rechtzetten