Boomkruiper, lang geleden hier gezien:

Zwanen boven het wad:

Frans Martens schreef:Mooi puttertje van Boem!
De ganzen en de reiger van Reinier vind ik ook fraai maar de foto van de 2 futen wat minder.
Wel goed zicht op de "kragen" maar de uitsnede vind ik zozo, beetje uitgebeten in de reflectie en jammer dat ze naar beneden kijken. Kortom fotografisch, en we zijn uiteindelijk een fotoclub, vind ik je foto's vrijwel altijd veel beter.
Hopelijk neem je me m'n kritiek niet kwalijk.
De foto van de uil is voor vogelliefhebbers, zoals ik, natuurlijk leuk (want een niet alledaagse soort) maar fotografisch zijn de foto's van Jeroen m.i. over het algemeen ook beter.
De laatste tijd vraag ik me regelmatig af waarom mensen hier hun foto's posten. Dat geldt ook voor mezelf. Vaak mis ik gefundeerde kritiek die zo'n site een meerwaarde zou moeten geven.
Ik heb niet de illusie dat ik de wijsheid in pacht heb maar meestal heb ik wel een uitgesproken mening. Ongetwijfeld zijn er onder jullie meerderen die net zo denken.
De foto van het Afrikaanse ijsvogeltje wat ik recent plaatste bracht deze hele gedachtenstroom weer op gang. Dus allereerst de hand maar eens in eigen boezem.
Je kunt je afvragen, en dat deed ik dan maar, wat de reden van plaatsing is... De foto is ok, scherp waar die scherp moet zijn, compositie keurig, licht prima en een fraai model. Maar... is dat genoeg.
Voegt het iets toe, moet je dit delen in de hoop te horen dat anderen dat prachtig vinden. Liever zou ik hier vaker horen hoe het beter zou kunnen ipv plaatje posten.
Dat soort gedachten, herkent u het? Vrolijk pasen.
Dit is de 3e velduil die ik gezien heb sinds mijn vogeljacht van afgelopen jaren. Dit exemplaar zat in de boom van de buren boven het water. De uil zat midden in de kruin van de boom, waardoor je eigenlijk geen vrij beeld had. Ik heb vervolgens de boot gepakt en heb geprobeerd om de uil toch enigszins vrij op de foto te kunnen zetten. Maar dat lukt dus niet echt. De geplaatste foto was de enige die enigszins respectabel was, maar vond de waarneming en foto toch te bijzonder om niet te plaatsen. Deze heb ik vanuit de weg gemaakt. Ook niet vrij...Frans Martens schreef: De foto van de uil is voor vogelliefhebbers, zoals ik, natuurlijk leuk (want een niet alledaagse soort) maar fotografisch zijn de foto's van Jeroen m.i. over het algemeen ook beter.