Nikkormaat schreef:Mooi verslag. Bedankt voor de impressie. Ik overweeg om tijdens mijn vakantie in de Ardennen ook zo'n ballonvaart te gaan doen. Welk fotomateriaal gebruikte je? Heb je eventueel advies wat wel of juist niet mee te nemen?
Zoals in de Exif op Flickr is te zien zijn de foto's gemaakt met een D7100 en 70-200 2.8 en D750 28-70 2.8. Mijn ervaring met luchtfotografie -
Catalina in 2016 en deze ballonvlucht - is dat verder weg / tele last heeft van atmosferische omstandigheden zoals in de foto's is te zien.
Tas was op de grond gebleven. Mijn advies: camera('s) met objectief, niets extra. Als er vooraf wat bekend is: voor bereiding van wat je vast wil leggen. Startplek was bij ons op het allerlaatste moment gekozen, verdere voorbereiding is dan uitgesloten. Bij een volgende keer ga ik nog eens door de foto's en grote kans dat ik het bij de D750 met 28-70 2.8 hou. Bij twijfel, ga de ballonvaarders niet overhalen om op te stijgen, daar komen de ongelukken van.
sled9e schreef:Ik zie ze vaak genoeg van beneden op de grond daar, leuk dat je ze deelt om zo eens vanaf de andere kant te zien.
Kan alleen net mijn huis niet zien sniksnik.
Welke foto is het dichtst bij?
stronk schreef:Mooi verslag! Lijkt mij doodeng om zo in een mandje te bungelen. Ik zie ze vaak varen in omgeving Opmeer/Avenhorn.
In de schaduw kan je ongeveer zien hoeveel we er boven uit steken. Hoogtes zijn niet mijn favoriete hobby, maar met vliegen heb ik nooit moeite gehad. De vlucht met de Catalina was net zoals deze ballonvlucht schitterend. Dochterlief doe ik niet na:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Richard schreef:
3.
Schaduw op Flickr
De mand is ongeveer net zo hoog als deze op zijn smalst is. Op de eerste foto ligt de mand op zijn kant en leunt mijn vader op de mand. De mand moet je in en uit klimmen, daar kieper je heel moeilijk uit.