auto focus

Discussies over ons favoriete merk
danny47

Bericht door danny47 » zo mei 18 2008 12:15 am

nou, ik heb even van alles gedaan, maar het blijkt nu dat zodra ik de lens van de camera afhaalt, de camera de normale waarde's weer aangeeft en ook dat de batterij weer vol is, zodra ik de lens erop zet, geeft de camera aan dat hij leeg is en weigert iedere dienst, dus denk ik toch dat het aan de lens ligt?

Rogier

Bericht door Rogier » zo mei 18 2008 12:27 am

Heb je de mogelijkheid om de OS op de lens uit te zetten? En heb je het probleem dan nog steeds? DBS lijkt nogal gerelateerd te zijn aan lenzen met OS of VR.

danny47

Bericht door danny47 » zo mei 18 2008 12:34 am

ik heb de os uitgezet, maar blijft hetzelfde probleem hebben, alleen het DBS gaat nu niet meer over, ook niet als ik de camera aan/uit zet of de batterij eruit en weer inzet

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » zo mei 18 2008 12:35 am

Dan zou het toch aan het objectief moeten liggen :roll:
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Rogier

Bericht door Rogier » zo mei 18 2008 12:42 am

Klinkt misschien stom bij een nieuwe set, maar heb je de contacten van de lens in en de lensmount al schoongemaakt? Ik heb al eerder gehoord dat iemand een nieuwe camera met vettige contacten had ontvangen, en na schoonmaken waren alle problemen verdwenen.

danny47

Bericht door danny47 » zo mei 18 2008 12:48 am

nee is niet stom hoor en ik heb inderdaad de contacten voorzichtig schoongemaakt, zowel in de camera als in de lens, het is inderdaad wel vettig, maar helaas is het probleem er nog steeds, maar ik denk toch steeds meer dat het aan de lens ligt, want zodra ik die er af draait, springt de batteryindicatie meteen op vol en zodra ik hem er weer opdraait springt de level meteen op leeg

Rogier

Bericht door Rogier » zo mei 18 2008 12:51 am

Hmm, ik denk dat je er inmiddels toch wel alles aan gedaan hebt. Ik zou idd terug gaan naar de winkel. Een schrale troost is misschien dat je nu een duidelijk, reproduceerbaar probleem hebt dat ze toch moeilijk nog kunnen ontkennen.

Succes!

Rogier

Bericht door Rogier » zo mei 18 2008 12:53 am

Oh, lenzen wisselen terwijl de camera aan staat wordt niet aangeraden. Let even op dat je het niet op die manier in de winkel demonstreert en de verkoper het vervolgens daar op gooit.

danny47

Bericht door danny47 » zo mei 18 2008 1:16 am

oke bedankt voor de tip, maandag weet ik meer

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » zo mei 18 2008 7:32 am

Als ik dit zo lees denk ik dat het probleem de lens is, en niet de body.
Zoals George voorstelde, er zal vast iemand in jou regio wonen, en bereid zijn om zijn of haar lens op jou body te proberen.

Groet,
Dick
Een nikon dslr met twee lenzen,

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » zo mei 18 2008 9:21 am

emiel schreef:
danny47 schreef:ik hoor hier toch wel een hoop negatieve geluiden over Nikon in het algemeen namelijk.
ik niet.

ik zou gewoon teruggaan naar de winkel, is een gevalletje garantie.

ajuus
emiel
jou opmerking is heel suggestief, niet onderbouwd met feiten en gebaseerd op emotie. Natuurlijk zitten er zo af en toe fabricage fouten in een nikon, dat gebeurt nl. met alles. Maar om vervolgens te roepen dat er een hoop negatieve geluiden zijn is onzin als je niet ook het aantal fouten afzet tegen het aantal apparaten op de markt. Maar dat gaat allemaal veel te ver natuurlijk.

En na een avondje blijkt het niet eens aan de nikon te liggen, leuk wel ;)

ajuus
emiel

danny47

Bericht door danny47 » zo mei 18 2008 11:34 am

nou ja, ik bedoelde natuurlijk alleen maar dat het DBS een probleem was en ik had al eerder aangegeven dat ik verder prima tevreden was over de camera zelf en natuurlijk is mijn bevinding gebaseerd op emotie, mag het voor een camera van 1000,- euro incl. zoomlens dan, dat het achteraf wellicht juist de lens is die het probleem is, ben ik alleen maar blij om natuurlijk en wie weet heb ik het DBS wel opgelost voor iedereen 8) , ik heb eens met een loep naar de contacten gekeken en 2 contactpunten liggen een stukje dieper weg dan de andere, ik kan mij voorstellen dat dat het probleem is en dan begrijp ik ook meteen dat Nikon nergens van af weet, want als je de body opstuurt, zetten ze er een lens op die natuurlijk wel goed werkt, dus die kunnen en hoeven het dan niet op te lossen......... maareuh we weten het pas zeker als ik een andere lens er op zet natuurlijk, we zullen zien morgen.......

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » zo mei 18 2008 2:31 pm

Sterkte hiermee. Ik zou er ook vreselijk van balen... Nikon of niet.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”