auto focus
nou, ik heb even van alles gedaan, maar het blijkt nu dat zodra ik de lens van de camera afhaalt, de camera de normale waarde's weer aangeeft en ook dat de batterij weer vol is, zodra ik de lens erop zet, geeft de camera aan dat hij leeg is en weigert iedere dienst, dus denk ik toch dat het aan de lens ligt?
nee is niet stom hoor en ik heb inderdaad de contacten voorzichtig schoongemaakt, zowel in de camera als in de lens, het is inderdaad wel vettig, maar helaas is het probleem er nog steeds, maar ik denk toch steeds meer dat het aan de lens ligt, want zodra ik die er af draait, springt de batteryindicatie meteen op vol en zodra ik hem er weer opdraait springt de level meteen op leeg
jou opmerking is heel suggestief, niet onderbouwd met feiten en gebaseerd op emotie. Natuurlijk zitten er zo af en toe fabricage fouten in een nikon, dat gebeurt nl. met alles. Maar om vervolgens te roepen dat er een hoop negatieve geluiden zijn is onzin als je niet ook het aantal fouten afzet tegen het aantal apparaten op de markt. Maar dat gaat allemaal veel te ver natuurlijk.emiel schreef:ik niet.danny47 schreef:ik hoor hier toch wel een hoop negatieve geluiden over Nikon in het algemeen namelijk.
ik zou gewoon teruggaan naar de winkel, is een gevalletje garantie.
ajuus
emiel
En na een avondje blijkt het niet eens aan de nikon te liggen, leuk wel

ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
nou ja, ik bedoelde natuurlijk alleen maar dat het DBS een probleem was en ik had al eerder aangegeven dat ik verder prima tevreden was over de camera zelf en natuurlijk is mijn bevinding gebaseerd op emotie, mag het voor een camera van 1000,- euro incl. zoomlens dan, dat het achteraf wellicht juist de lens is die het probleem is, ben ik alleen maar blij om natuurlijk en wie weet heb ik het DBS wel opgelost voor iedereen
, ik heb eens met een loep naar de contacten gekeken en 2 contactpunten liggen een stukje dieper weg dan de andere, ik kan mij voorstellen dat dat het probleem is en dan begrijp ik ook meteen dat Nikon nergens van af weet, want als je de body opstuurt, zetten ze er een lens op die natuurlijk wel goed werkt, dus die kunnen en hoeven het dan niet op te lossen......... maareuh we weten het pas zeker als ik een andere lens er op zet natuurlijk, we zullen zien morgen.......

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Sterkte hiermee. Ik zou er ook vreselijk van balen... Nikon of niet.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl