Is dit niet een beetje gek?

Discussies over ons favoriete merk
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » di apr 17 2007 7:26 pm

Je kunt het bod daarom ook zo maar verwijderen....

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Corbr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Corbr » di apr 17 2007 7:37 pm

Ga maar nooit op dit soort overbiedingen in of zorg dat je het geld binnen hebt voordat je iets verstuurt. Ik hoorde van iemand van de politie, dat er overbiedingen gedaan worden en als het product ontvangen is er geen geld volgt en ze verder ook onvindbaar zijn. :cry: :evil:

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di apr 17 2007 7:45 pm

Voor mij is de regel ook altijd: eerst het geld, daarna sturen we op!

Groet, Cees

Lid NCN

paparazzi

Bericht door paparazzi » di apr 17 2007 7:47 pm

Corbr schreef:Ga maar nooit op dit soort overbiedingen in of zorg dat je het geld binnen hebt voordat je iets verstuurt. Ik hoorde van iemand van de politie, dat er overbiedingen gedaan worden en als het product ontvangen is er geen geld volgt en ze verder ook onvindbaar zijn. :cry: :evil:
bij alles wat ik tot nu toe heb verkocht hebben ze eerst geld overgemaakt en op 't moment dat 't op mijn rekening stond heb ik het toegestuurd, of ze kwamen er zelf om en dan was 't boter bij de vis

iets opsturen zonder dat er betaald is zou ik nooit doen, niet met 'n dvdtje van 10 euro en zeker niet met cameraspullen vanaf 100 euro

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di apr 17 2007 8:19 pm

Wel foto's bijvoegen, zo verkoopt 't niet, Paparazzi!

Laatst gewijzigd door Cees op di apr 17 2007 8:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Cees

Lid NCN

paparazzi

Bericht door paparazzi » di apr 17 2007 8:23 pm

gelieve mijn voornaam te verwijderen Cees, ik gebruik niet voor niets 'n nickname op fora

'k vind foto's bijvoegen vrij onzinnig, als 't nu om 'n modeartikel ging...
Laatst gewijzigd door paparazzi op di apr 17 2007 8:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di apr 17 2007 8:29 pm

Niet met je eens, kijk maar eens verder op MP. Er is in ieder geval geboden op een andere 70-300. Nog niet veel, maar toch. En jij hebt meer in de aanbieding, je filters.

PS gedaan, en de mijne met een hoofdletter te schrijven!
Groet, Cees

Lid NCN

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

plaatje verkoopt beter

Bericht door George Fennes » di apr 17 2007 8:38 pm

Dat is waar Cees, een foto erbij verkoopt veel beter en sneller dan zonder foto.

Heb het al verschillende keren meegemaakt met de Nikkor 18-70mm die ik te koop aanbood, in een mum van tijd was ik ze kwijt, terwijl advertenties zonder foto vele weken langer op MP stonden en er nog niet eens of de helft voor geboden werd.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Malo1961

Bericht door Malo1961 » di apr 17 2007 8:44 pm

Tja...., Bij MP moet je in de advertentie heel duidelijk de spelregels vermelden. Onzin biedingen worden direkt verwijderd, Geen verzending naar het buitenland etc......Als je dan een belachelijk bod krijgt, te hoog of te laag direkt het bod verwijderen. Daarmee stel je je ook serieus op naar de oprecht geinteresseerde bieders. Als je een te hoog bod laat staan zal er geen serieuze bieder overheen gaan, en dus stagneerd de hap.
Om je een indicatie te geven. 2 weken geleden bood ik mijn D70s, sb-600, en 2 sigma zoomlenzen te koop aan op MP. Sigma lenzen nog in de garantie en de Camera met Flitser iets meer als een jaar oud.Voorwaarde was alles in een koop en ik gaf aan een ernstige voorkeur te hebben voor een persoonlijk kontakt bij de uiteindelijke overdracht.
Vraagprijs was rond de 900 euro met de mogelijkheid tot bieden. Het openingsbod was 100 euro. Dat heb ik direct verwijderd. Een nieuw openingsbod was 550 euro. (uiteraard van iemand anders) Daarna ging het vrij snel met sprongen van 25 euro per bod omhoog. Toen ze 200 euro onder de vraagprijs zaten kreeg ik een bod via de mail van MP zonder dat de bieding op mijn advertentie zichtbaar was. Dat bod was 100 euro hoger als de vraagprijs, eenmalig, en bij akkoord direkt ophalen en betalen. Anderhalf uur later kwamen vader en zoon de set bekijken, en zoonlief dolgelukkig naar huis met een perfekte beginnersset. Zo kan het dus ook........ :)
Je moet wel continu het initiatief behouden als verkoper. Vanaf plaatsing tot aan verkoop duurde welgeteld 3 dagen.

Mvrgr,
Martin.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di apr 17 2007 8:52 pm

Ik heb de advertentie gezien, ja. Maar je bevestigt wat ik ook al zei. Als je geen foto toont, al is 't maar een verkoopfoto van Konijn, verkoop je veel minder snel. Maar dat vindt Paparazzi ook nog wel uit. :twisted:

Groet, Cees

Lid NCN

paparazzi

Bericht door paparazzi » di apr 17 2007 8:59 pm

chip54 schreef:PS gedaan, en de mijne met een hoofdletter te schrijven!
ook gedaan :P :D

nou vooruit dan, zal ook ff wat plaatjes toevoegen, zal me benieuwen of dat helpt

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di apr 17 2007 9:01 pm

Wou net zeggen, heb je snel gedaan! :mrgreen:
Sucses met verkopen!

Groet, Cees

Lid NCN

paparazzi

Bericht door paparazzi » di apr 17 2007 9:09 pm

'k heb ze ook maar gewoon van google geplukt :D

Remco Jan

Re: Is dit niet een beetje gek?

Bericht door Remco Jan » wo apr 18 2007 1:20 pm

Herrie schreef:Ik zie vandaag op marktplaats (bij Nikon cameras) een D50 aangeboden met 18-55 en 70-300 lenzen (de laatste is niet nader omschreven maar er is geen reden aan te nemen dat het hier niet de eenvoudigste G-versie betreft) voor 800 euro. Nu betaalde ik voor deze set een jaar geleden al 100 euro minder (Dixons actie) dus ik vond die prijs wel een beetje hoog. Maar goed, ik bemoei me er niet mee.
Geinteresseerd keek ik vandaag of iemand nu iets zou hebben geboden (zeg 500 euro om mee te beginnen). Wat schetst mijn verbazing: iemand biedt 825 euro! BOVEN de vraagprijs!
Nu wordt het een beetje gek! Of niet?

Herrie
Een hoop mensen verdiepen zich absoluut niet in de actuele prijzen. Ik heb eens een keer 100 euro voor een telezoom geboden die bij Konijnenberg toen voor 140 euro nieuw te krijgen was. De verkoper was heel erg beledigd omdat hij kort ervoor 200 euro voor had betaald, dus wilde hij minstens 160 euro voor zijn lens hebben....

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo apr 18 2007 2:10 pm

Soms gaat het ook wel eens "wel goed" op marktplaats ...

Zo heb ik mijn C330 F aan een Tsjech verkocht voor een hele mooie prijs.
Ik geloofde er eerst ook helemaal niks van. Maar 2 dagen later stond het bedrag al op mijn rekening en heb ik de Camera verzonden.

Maar mijn regel is en blijft eerst geld en dan pas opsturen.

Met kopen is het vaak het slimste om gewoon de persoon direckt op te bellen of te mailen.
Vraag om zijn adres gegevens en een vast telefoon nummer en trek na of het klopt voor je het geld overmaakt.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”