Solitary™ schreef:Aardige foto's, maar ze voegen niets toe aan de auto's noch aan het oude station van Montzen. Wat heb je eigenlijk in beeld willen brengen?
Hoe had ik in jou ogen hier meer uit kunnen halen? Ik vind het meer dan prima als je kritiek geeft, maar dan zou ik het fijn vinden als je wat tips geeft hoe het beter zou kunnen of hoe ik hier meer aan toe had kunnen voegen.
Uiteraard probeer ik de auto's mooi in beeld te brengen. Het station is voor mij in dit geval puur de achtergrond die een contrast moet geven aan de glimmende auto's.
Jokidoki schreef:Valt hier nog wat te winnen door met een pol. Filter de reflecties op deautos te verminderen of niet? Niet achteraf natuurlijk, maar had dit geholpen?
Foto's zijn al met een pola gemaakt. Doordat je een dakconstructie boven je spiegelende oppervlak hebt (lak en ruiten van de auto's) heb je altijd een oppervlak waar spiegelingen in zitten. Als je op een auto polariseert kun je of de reflecties uit de liggende delen wegdraaien (dak, voorruit, motorkap) of uit de staande delen (zijkant). Enige mogelijkheid om meer reflecties weg te krijgen is met meerdere foto's over elkaar gaan werken. Op statief dus 3 foto's maken die verschillend gepolariseerd zijn en deze vervolgens over elkaar leggen.
of ik dit altijd mooi vind weet ik niet, want het geeft dan vaak een vreemde matte schijn over je lak.
Cor Gortzak schreef:Waarom plaats je bij elke foto de informatie over hoe je de foto hebt gemaakt.
Dubbellik eens op je foto en daarna op "meer info"
Alle informatie die je zo mooi zit te typen kun je hier terugvinden.
Overigens hele mooie foto's
Weer wat geleerd!
bedankt voor de reacties!