Hier kopen of in Verweggistan?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
CaptainHook

Re: Hier kopen of in Verweggistan?

Bericht door CaptainHook » vr aug 17 2012 8:19 pm

pveenstra schreef:Ik koop helemaal niets via Ebay.
Dus jij koopt nooit iets online? :o

Maar bij vele kleine dingetjes op de prijs letten, maakt het nou juist mogelijk om van alles aan te schaffen om je NAS, of liever gezegd PAS, te bevredigen... :D

pveenstra
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door pveenstra » vr aug 17 2012 8:23 pm

CaptainHook schreef:
pveenstra schreef:Ik koop helemaal niets via Ebay.
Dus jij koopt nooit iets online? :o

Maar bij vele kleine dingetjes op de prijs letten, maakt het nou juist mogelijk om van alles aan te schaffen om je NAS, of liever gezegd PAS, te bevredigen... :D
Ik werk in de ICT, bij een leverancier van software online (Software as a Service), bouw zelf websites (evt met webwinkel), maar koop zelden iets online. :roll: :o Eigenlijk alleen cartridges. Als ik via Marktplaats iets koop, ga ik het altijd ophalen, laat het nooit opsturen.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » vr aug 17 2012 8:29 pm

Sommige dingen hebben ze niet eens in fysieke winkels, maar wel online... dus tja...

Zo had ik een paar maanden geleden een nieuwe thermostaat voor een koelkast nodig. Diverse nederlandse (web)winkels leverden EN de verkeerde en veels te duur.
Via eBay in Duitsland besteld, binnen 2 dagen in huis en de helft van wat het hier in NL kostte... Hetzelfde voor een scheerkop van een Braun. Bij de Handyman anderhalf keer zo duur en ook nog chagrijnige service. Via eBay in Duitsland, 2 dagen later in huis.

Of een upgrade (doos met DVD) van Adobe PS CS6. Lag nog niet in de winkel (of alleen op bestelling), via Adobe in Ierland besteld, via Duitsland geleverd, na 2 dagen in huis.
Grote inktcontainers voor een Epson 7600, via de UK (eBay) binnen enkele dagen in huis, in NL moeilijk te krijgen of voor veels te veel pecunia.

Etc, etc.

Kortom, welkome in de wondere wereld die internet heet. 8)

dendoor
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door dendoor » vr aug 17 2012 8:36 pm

Zelf kijk ik altijd eerst in de online shop in Nederland en België. Daarna log ik in op Ebay en kijk dan naar de gangbare prijzen. Onlangs in een Israëlische photostore een Manfrotto balhoofd 410 junior gear head gekocht. Nieuwprijs bij konijn was 264 euro, thuis geleverd na 5 dagen zonder verdere kosten voor 164€ all inclusieve. Zat in originele verpakking, alles nog geseald doos nog niet geopend. Dat noem ik koopjes....
Ook allerlei klein spul wat hier echt overdreven duur is kan je voor een prikje kopen via eBay. Azië is hierin de koploper, geen douanekosten enz. En origineel, ook Nikon spul !
Voorlopig na meerdere jaren nog nooit miserie gehad of miskopen gedaan !

MBlink
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MBlink » wo aug 22 2012 9:06 pm

Wat wel een aandachtspunt is bij kopen buiten de EU zijn BTW, invoerrechten en afhandelingskosten (door het postbedrijf).

Ik weet niet precies hoe de regels in elkaar zitten, maar met klein spul heb je weinig problemen. Die chinezen zetten er meestal op dat het een gift (kado) is en dan zijn de regels soepeler. Wordt de waarde groter en is het commercieel, dan kan het zomaar zijn dat de boel via de douane gaat en je nog een flink bedrag moet bijbetalen voor allerlei soorten belasting.

Dit is ook de reden dat ik alleen maar klein spul koop ver over de grens. Goederen binnen de EU hebben dat probleem niet, maar die zijn ook meestal niet zo spotgoedkoop.

Iets om rekening mee te houden als je zaken als een balhoofd van 164 euro bestelt. Een beetje sneu als daar nog 19% BTW (30 euro), invoerrechten van x procent en een rekening van het postbedrijf voor de hele afhandeling bijkomt. Is het ineens niet goedkoop meer...
Nikon D7100 - Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR - Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 DiII VC PZD Macro -
Sigma 10-20mm F/4-5.6

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » wo aug 22 2012 9:32 pm

MBlink schreef:Wat wel een aandachtspunt is bij kopen buiten de EU zijn BTW, invoerrechten en afhandelingskosten (door het postbedrijf).

Ik weet niet precies hoe de regels in elkaar zitten, maar met klein spul heb je weinig problemen. Die chinezen zetten er meestal op dat het een gift (kado) is en dan zijn de regels soepeler. Wordt de waarde groter en is het commercieel, dan kan het zomaar zijn dat de boel via de douane gaat en je nog een flink bedrag moet bijbetalen voor allerlei soorten belasting.

Dit is ook de reden dat ik alleen maar klein spul koop ver over de grens. Goederen binnen de EU hebben dat probleem niet, maar die zijn ook meestal niet zo spotgoedkoop.

Iets om rekening mee te houden als je zaken als een balhoofd van 164 euro bestelt. Een beetje sneu als daar nog 19% BTW (30 euro), invoerrechten van x procent en een rekening van het postbedrijf voor de hele afhandeling bijkomt. Is het ineens niet goedkoop meer...
inderdaad, maar het is ook een kwestie van geluk hebben.
Heb al heel veel overzees laten komen, van duur tot heel goedkoop. Meestal kijk ik bij de duurdere zaken of een verhoging van de prijs met 25% nog steeds goedkoper is als binnen de EU. Zoja dan bestel ik, ik denk dat mijn ratio ongeveer 70-30 is (70% geen invoerrechten, 30% wel gecontroleerd en dus betalen)
Laatste keer was echter een dompertje. Had een boek uit USA over laten komen, in de heilige veronderstelling dat op boeken geen invoer betaald hoefde te worden. Kreeg ook netjes binnen 4 dagen het boek thuis. Alleen volgde een week later de factuur van DHL . . . €24 betalen . . . . voor een boek van €32 :twisted: :roll: Had ik hem toch beter bij BOL kunnen bestellen, ach "you gain some, you loose some"
Maar ik geloof dat bestellingen onder de €22 vrij in te voeren zijn.

Even mijn favorieten nagezocht: http://financieel.infonu.nl/belasting/2 ... n-btw.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo aug 22 2012 9:56 pm

MBlink schreef:Wat wel een aandachtspunt is bij kopen buiten de EU zijn BTW, invoerrechten en afhandelingskosten (door het postbedrijf).

Ik weet niet precies hoe de regels in elkaar zitten
Zie hier:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _bedrijven" onclick="window.open(this.href);return false;

dendoor
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door dendoor » do aug 23 2012 10:46 am

Heb 0,0 € moeten bijbetalen voor dat balhoofd, niks van taksen of douanekosten. Juist terug een pakket ontvangen vanuit Azië en is hier ook toegekomen zonder enige vorm van bijbetaling.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do aug 23 2012 10:59 am

dendoor schreef: Heb 0,0 € moeten bijbetalen voor dat balhoofd, niks van taksen of douanekosten. Juist terug een pakket ontvangen vanuit Azië en is hier ook toegekomen zonder enige vorm van bijbetaling.
Misschien dat in België de douane wat consument-'vriendelijker' is, dan in Nederland?

MBlink
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door MBlink » do aug 23 2012 8:37 pm

De douane onderschept ook niet alles wat langskomt, dat is ondoenlijk. Kwestie van geluk hebben denk ik.

Kijk maar eens hier: http://community.ebay.nl/topic/Internat ... /500005897

Ik weet niet of dat ook hetzelfde geldt voor België.
Nikon D7100 - Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR - Tamron 16-300mm F/3.5-6.3 DiII VC PZD Macro -
Sigma 10-20mm F/4-5.6

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do aug 23 2012 8:46 pm

FYI

De fiscus werkt met Sagitta en heeft het idd druk met die enorme hoeveelheden enveloppen die er vanuit Verweggistan over ons uitgestort worden. :mryellow:

De douane krijgt echter zoveel kleine pakjes te verwerken zodat ze alleen nog steeksproefgewijs werken.
Alle zendingen gaan wel Sagitta in (Sagitta is het huidige sw-pakket voor invoerregistratie) en als Sagitta teveel pakjes op 1 adres ziet verschijnen worden de steekproefcriteria gewijzigd.

http://www.cargonaut.nl/index.php?sagitta_in_en_uitvoer" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... dit_voor_u" onclick="window.open(this.href);return false;

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr aug 24 2012 3:24 pm

Ik heb nog nooit te maken gehad met invoertax gelukkig :D en volgens mij doen ze daar bij klein spul, wat steevast als "gift" wordt verstuurd niet moeilijk over. Dat kleine spul koop ik eigenlijk altijd via eBay. Onlangs nog een setje van afsluitdopjes voor je flitsvoet (die dingen raak ik altijd kwijt :D )
Bij NSP in Beverwijk €9 p.st., eBay 5 stuks voor €7.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » vr aug 24 2012 5:05 pm

yzf1kr schreef:"De Nikon hebben een betere bouwkwaliteit, de kwaliteitscontrole is beter, en ze hebben een hogere restwaarde.
De originele doppen die ik 20 jaar geleden kocht gebruik ik nu nog steeds."

:wink:
yzf1kr je lijkt nu precies op de mijnheer met die baard hahahahaha
Blijf het objectief bekijken

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » ma aug 27 2012 3:58 pm

Iemand een goedkoper adres voor een accu voor de D7000, bij Kameraexpress is het goedkoopste wat ik on vinden en das 65 euro.
Ik vind de prijzen wel erg hoog, of ligt dat aan mij?
Groetjes,
Jaap

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma aug 27 2012 4:03 pm

De EN-EL15 is duur... :(
En weinig alternatieven tot nu toe... Bij KE krijg je wel een beetje NCN korting.

Hier een alternatief:
http://www.my-battery.co.uk/digital-cam ... n-el15.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze:
http://www.ebay.nl/itm/Genuine-Nikon-EN ... 46016b42c1" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”