Dus jij koopt nooit iets online?pveenstra schreef:Ik koop helemaal niets via Ebay.

Maar bij vele kleine dingetjes op de prijs letten, maakt het nou juist mogelijk om van alles aan te schaffen om je NAS, of liever gezegd PAS, te bevredigen...

Dus jij koopt nooit iets online?pveenstra schreef:Ik koop helemaal niets via Ebay.
Ik werk in de ICT, bij een leverancier van software online (Software as a Service), bouw zelf websites (evt met webwinkel), maar koop zelden iets online.CaptainHook schreef:Dus jij koopt nooit iets online?pveenstra schreef:Ik koop helemaal niets via Ebay.![]()
Maar bij vele kleine dingetjes op de prijs letten, maakt het nou juist mogelijk om van alles aan te schaffen om je NAS, of liever gezegd PAS, te bevredigen...
inderdaad, maar het is ook een kwestie van geluk hebben.MBlink schreef:Wat wel een aandachtspunt is bij kopen buiten de EU zijn BTW, invoerrechten en afhandelingskosten (door het postbedrijf).
Ik weet niet precies hoe de regels in elkaar zitten, maar met klein spul heb je weinig problemen. Die chinezen zetten er meestal op dat het een gift (kado) is en dan zijn de regels soepeler. Wordt de waarde groter en is het commercieel, dan kan het zomaar zijn dat de boel via de douane gaat en je nog een flink bedrag moet bijbetalen voor allerlei soorten belasting.
Dit is ook de reden dat ik alleen maar klein spul koop ver over de grens. Goederen binnen de EU hebben dat probleem niet, maar die zijn ook meestal niet zo spotgoedkoop.
Iets om rekening mee te houden als je zaken als een balhoofd van 164 euro bestelt. Een beetje sneu als daar nog 19% BTW (30 euro), invoerrechten van x procent en een rekening van het postbedrijf voor de hele afhandeling bijkomt. Is het ineens niet goedkoop meer...
Zie hier:MBlink schreef:Wat wel een aandachtspunt is bij kopen buiten de EU zijn BTW, invoerrechten en afhandelingskosten (door het postbedrijf).
Ik weet niet precies hoe de regels in elkaar zitten
Heb 0,0 € moeten bijbetalen voor dat balhoofd, niks van taksen of douanekosten. Juist terug een pakket ontvangen vanuit Azië en is hier ook toegekomen zonder enige vorm van bijbetaling.MBlink schreef:Wat wel een aandachtspunt is bij kopen buiten de EU zijn BTW, invoerrechten en afhandelingskosten (door het postbedrijf).
Ik weet niet precies hoe de regels in elkaar zitten, maar met klein spul heb je weinig problemen. Die chinezen zetten er meestal op dat het een gift (kado) is en dan zijn de regels soepeler. Wordt de waarde groter en is het commercieel, dan kan het zomaar zijn dat de boel via de douane gaat en je nog een flink bedrag moet bijbetalen voor allerlei soorten belasting.
Dit is ook de reden dat ik alleen maar klein spul koop ver over de grens. Goederen binnen de EU hebben dat probleem niet, maar die zijn ook meestal niet zo spotgoedkoop.
Iets om rekening mee te houden als je zaken als een balhoofd van 164 euro bestelt. Een beetje sneu als daar nog 19% BTW (30 euro), invoerrechten van x procent en een rekening van het postbedrijf voor de hele afhandeling bijkomt. Is het ineens niet goedkoop meer...
Misschien dat in België de douane wat consument-'vriendelijker' is, dan in Nederland?dendoor schreef: Heb 0,0 € moeten bijbetalen voor dat balhoofd, niks van taksen of douanekosten. Juist terug een pakket ontvangen vanuit Azië en is hier ook toegekomen zonder enige vorm van bijbetaling.
yzf1kr je lijkt nu precies op de mijnheer met die baard hahahahahayzf1kr schreef:"De Nikon hebben een betere bouwkwaliteit, de kwaliteitscontrole is beter, en ze hebben een hogere restwaarde.
De originele doppen die ik 20 jaar geleden kocht gebruik ik nu nog steeds."