Dit objectief is helaas nog steeds niet of niet meer voorradig bij de bekende leveranciers. Voorspelt weinig goed voor de recente introducties als de Z9 en Z 100-400mm. Snel bestellen dus
P.S. aandeel ASML is in de tussentijd 39% gestegen...
IK kreeg van Kamera Expres een tip, als je een item bestelt en betaald dan heb je voorrang op de pre-orders. 6 januari Z9 besteld, 14 januari geleverd. Neem eens contact op met KE misschien is dit een mogelijkheid.
succes
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
Dus als je volledige bedrag betaald ga je nog voor de mensen die op de preorder lijst staan. Vind ik ik niet erg netjes van Kamera Express. Ik sta op die preorder lijst.
Ik wist dat ook niet maar het is dus wel zo. Ik wet niet wat andere winkels doen maar als je lang op de pre-oder lijst staat zou ik zeker contact opnemen met KE anders zou het nog wel eens zeer lang kunnen duren. Vooruit betalen met credit card sluit het risico uit, het bedrag wordt gereserveerd en pas bij levering afgeschreven, terwijl na 21 dagen de reservering automatisch vervalt.
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
Tot mijn verbazing was het objectief vlakbij mijn woonplaats bij Foto de Bock in Hoofddorp op voorraad. Dus preorder geannuleerd bij Kamera Express. Verkoper gaf aan dat van alle apparatuur van Nikon bijna niets wordt geleverd.
NIKKOR Z MC 105mm f/2.8 VR S Professioneel Micro NIKKOR f/2.8-objectief met middellange tele
Dit indrukwekkend compacte Micro NIKKOR 105mm-objectief uit de Z-serie is een meester in het maken van snelle, scherpe en stabiele opnamen op ware grootte. Het staat garant voor een vlekkeloze scherpstelling, prachtig ronde bokeh en stabiele opnamen uit de hand. Door de reproductieverhouding van 1:1 is het objectief perfect voor het fotograferen van levensechte projecten.
Type
Nikon Z-vatting Formaat
FX/35 mm Brandpuntsafstand
105 mm Maximaal diafragma
f/2.8 Minimaal diafragma
f/32 Objectiefconstructie
16 elementen in 11 groepen (inclusief 3 ED-elementen, 1 asferisch element, elementen met Nano Crystal Coat en ARNEO Coat en een voorste lenselement met fluorcoat) Beeldhoek
FX-formaat: 23° 10', DX-formaat: 15° 20' Scherpstelsysteem
Intern scherpstelsysteem Kortste scherpstelafstand
0,29 m vanaf filmvlak Maximale reproductieverhouding
1x Vibratiereductie
Lens-shift met voice coil motors (VCM's) Aantal diafragmalamellen
9 (ronde diafragma-opening) Diafragmabereik
Bij een oneindige scherpstelafstand: f/2.8 tot 32, Bij een scherpstelafstand van 0,29 m: f/4.5 tot 51 Coating
Nano Crystal Coat, fluorcoat, ARNEO Coat Maat voor filters/voorzetlenzen
62 mm (P = 0,75 mm) Diameter x lengte (vanaf objectiefvatting)
Maximale diameter van circa 85 mm x 140 mm (afstand vanaf objectiefbevestigingsvlak van camera tot einde van objectief) Gewicht
Circa 630 gram Autofocus
Ja Interne scherpstelling
Ja Scherpstelling
Automatisch, handmatig Focuslimietschakelaar
Twee posities: FULL (∞ tot 0,29 m) en 0,5 m tot 0,29 m