Molens [verzamel]
Re: Molens (verzamel)
De bijna niet meer in gebruik zijnde watermolen bij kasteel Staverden. Mooie bijna massieve waterstraal van bijna 1 m breed. groet peter

-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dan denk ik aan een molentocht schaatsen . . .pietje-nukem schreef:Mooie diversiteit aan molens.
Nou, dat word weer een molentocht maken voor me
Gelukkig is t nog lang geen winter, de 20graden bevalt me prima, maar een molentocht voor komende winter duim ik weer voor.

Sorry, geen Nikon foto, maar met telefoon geschoten.
- rpelt
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Molen De Hoop in Hellevoetsluis

Nikon D700 + MB-D10 / Nikkor 24-70 F2.8 / Nikkor 70-200 F2,8 VR / Nikkor 50 f1,4d / Nikkor 85 F1,8
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30
Sigma 15-30 / SB-900 / TC 17 II ? Nikon V! met 10/30
- Frans Hofstede
- Forumlid
- Contacteer:
Drie Molengang tussen Leidschendam en Stompwijk Zuid Holland

Niet zoveel te zien, totdat je het ziet.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Een zeer mooie Topolino vandaag gespot voor de molen in Horn.

Laatst gewijzigd door ArendV op ma sep 06 2010 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gewoon even een rondritje met de auto zagen we deze staan net buiten Oene. Vol onder zeil en draaien, maar er om heen allerlei gebouwen, jammer. groet, peter
- weimaraner
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Voor de molenliefhebbers; vanaf vanavond zijn de molens in Kinderdijk weer een week lang verlicht - uit mijn hoofd van 20.30 tot 23.00 uur iedere avond.
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
Als aanvulling op mijn bericht hierboven een paar plaatjes van gisterenavond. Dit jaar is er maar 1 molen in een gekleurd LED-jasje gestoken, de rest wordt met de traditionele halogeen lampen verlicht. Verlichting gaat aan om 20.30 dus men heeft rekening gehouden met de adviezen/klachten van fotografen vorig jaar; toen gingen de lampen (op de laatste twee avonden na) pas later, na het blauwe uurtje, aan. Vreemd genoeg verschenen gisteren de meeste fotografen ook pas toen het helemaal donker was.
1. Het blauwe uurtje

2. Al achteruit rennend over het bruggetje en op de kant ingeflitst met mijn SB900 op vol vermogen - schat zo'n 6-7 keer.

1. Het blauwe uurtje

2. Al achteruit rennend over het bruggetje en op de kant ingeflitst met mijn SB900 op vol vermogen - schat zo'n 6-7 keer.

Raoul, prachtige foto's. Mocht ik van m'n hernia afkomen, ga ik toch echt een keer die kant op. groet, peter
Mills in Floodlight 2010. Weimaraner, jammer dat we elkaar maandag niet hebben getroffen , ik was er met 7 man.
1)
2)
3)
4)
5)
Groet,
ALE
1)

2)

3)

4)

5)

Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik was afgelopen dinsdag in Kinderdijk, maar mijn foto's vielen erg tegen
Ik vind het lastig om de foto's goed belicht te krijgen. Als het histogram goed lijkt, is er op de plaats waar de lampen op schijnen vaak overbelichting waar te nemen. Iemand (verbeter)tips voor de toekomst?
Hier toch een paar plaatjes:
1:

2:

3:

4:

Ik vind het lastig om de foto's goed belicht te krijgen. Als het histogram goed lijkt, is er op de plaats waar de lampen op schijnen vaak overbelichting waar te nemen. Iemand (verbeter)tips voor de toekomst?
Hier toch een paar plaatjes:
1:

2:

3:

4:

I'm astonished Arthur, durf nu zelf niets meer te plaatsen, maar leer hier iig wel van. groet, peter
kijk net nog even verder, maar van Genster, ook prachtig. Moet daar volgend jaar ook heen!
kijk net nog even verder, maar van Genster, ook prachtig. Moet daar volgend jaar ook heen!
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
Genster: Nr. 3 erg mooi !
Weimaraner, gaaf jouw flitsrun, had ik wel live willen zien.
Arthur, mooi, maar ineens erg kaal na jouw creatieve invulling in beoordelingen

Weimaraner, gaaf jouw flitsrun, had ik wel live willen zien.
Arthur, mooi, maar ineens erg kaal na jouw creatieve invulling in beoordelingen

Bedankt mannen voor de leuke reacties. Ik gooi er nog twee tegen aan. Hier ook gebruik gemaakt van de SB-900 die ik handmatig heb ontstoken. Dus ook de zogenaamde flitsrun toegepast
1)
2)
Groet,
ALE

1)

2)

Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
@Ale, "flitsrun", die uitdrukking houden we er in. Inderdaad jammer dat we elkaar niet getroffen hebben. Wellicht een volgende keer - of 8 oktober.
@gewoon peter, succes met je herstel en wie weet tot volgend jaar in Kinderdijk
@Henk, wat ik gedaan heb (of wat een flitsrun is)? Camera op statief met een sluitertijd van 20-30 seconden. In de tijd dat de camera de opname maakt ben ik rond gaan rennen met een losse flitser in de hand en heb hem op diverse plaatsen laten flitsen. Dit om zo wat meer licht op de walkant, het gras op de voorgrond en vooral het bruggetje te laten vallen. Deze hadden anders volledig donker geweest op de foto. Doordat ik zelf constant in beweging was verschijn ik niet op de uiteindelijke foto (ondanks dat ik wel over het bruggetje heb gerend tijdens de opname). Daarvoor moet je dus wel zorgen dat je de flitser niet op de camera richt, dat je zelf niet in het licht van de flitser staat en bij voorkeur donkere kleding aan hebben.
@Genster, vind jouw resultaten helemaal niet zo verkeerd. Had bij de eerste twee de molens misschien wel iets meer uit het midden geplaatst - of in portretstand genomen om meer van de weerspiegeling in beeld te krijgen. En met zulke grote verschillen tussen licht (de molens) en donker (de nacht) zijn overbelichte stukken soms niet te voorkomen. Daarom is het blauwe uurtje/de schemering ook zo populair onder fotografen omdat dan de lucht nog niet helemaal donker is en het contrast dus nog niet zo groot. Wat je trouwens wel goed gezien hebt is dat je de lamp in de eerste opname achter het riet hebt geplaatst. Deze stond vrij open opgesteld en scheen anders ook zo je camera in.

@gewoon peter, succes met je herstel en wie weet tot volgend jaar in Kinderdijk
@Henk, wat ik gedaan heb (of wat een flitsrun is)? Camera op statief met een sluitertijd van 20-30 seconden. In de tijd dat de camera de opname maakt ben ik rond gaan rennen met een losse flitser in de hand en heb hem op diverse plaatsen laten flitsen. Dit om zo wat meer licht op de walkant, het gras op de voorgrond en vooral het bruggetje te laten vallen. Deze hadden anders volledig donker geweest op de foto. Doordat ik zelf constant in beweging was verschijn ik niet op de uiteindelijke foto (ondanks dat ik wel over het bruggetje heb gerend tijdens de opname). Daarvoor moet je dus wel zorgen dat je de flitser niet op de camera richt, dat je zelf niet in het licht van de flitser staat en bij voorkeur donkere kleding aan hebben.
@Genster, vind jouw resultaten helemaal niet zo verkeerd. Had bij de eerste twee de molens misschien wel iets meer uit het midden geplaatst - of in portretstand genomen om meer van de weerspiegeling in beeld te krijgen. En met zulke grote verschillen tussen licht (de molens) en donker (de nacht) zijn overbelichte stukken soms niet te voorkomen. Daarom is het blauwe uurtje/de schemering ook zo populair onder fotografen omdat dan de lucht nog niet helemaal donker is en het contrast dus nog niet zo groot. Wat je trouwens wel goed gezien hebt is dat je de lamp in de eerste opname achter het riet hebt geplaatst. Deze stond vrij open opgesteld en scheen anders ook zo je camera in.