nieuw: D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: nieuw: D7000

Bericht door JaapV » wo sep 29 2010 1:36 am

Patrick schreef: Tik je het woord Amsterdam liever niet Jaap? :twisted:
Te lang... :mryellow:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » vr okt 01 2010 1:59 pm

Mip schreef:Tja, laatst ben ik met de boswachter en een stel fanatieke amateurs mee geweest, met in het achterhoofd mijn D40 te vervangen voor een D90 (o.a. vanawege betere display, meer displaymorglijkheden, mogelijkheid oude (=non-HSM objectieven) te gebruiken.

Tijdens die wandeling veel over gesproken, en het plan opgevat een D300 op Marktplaats te gaan zoeken.

Maar nu komt opeens Nikon weer met een D7000, die wel verdacht dicht in de buurt van een D300 ligt. Ook de prijs zou ongeveer gelijk moeten liggen. Tweakers.net zegt nu €1189 voor een D7000 en €1160 voor een D300s...
Dus wat doet dat met de prijs over een jaartje (want ik kan met de D40 voorlopig wel even vooruit)?

Keuzes keuzes keuzes.

Ik kijk voorlopig de prijzen maar eens aan, hou MP in de gaten en zal er tzt maar eens een draadje over beginnen.
Lastig, lastig lastig..
Ik heb ook (nog steeds) een D40, de compactheid van de camera spreekt mij echt aan. Waar ik echter steeds meer tegen aan begin te lopen is dat 6mp toch wat te weinig is voor vogelfotografie. Ik heb ook een hele tijd met een Pentax K10D en een manuele 400mm lens gefotografeerd. Ik kan je zeggen, dat verschil 10mp tegenover 6mp merk je toch. Fotografeer nu vooral met een 300mm AF-S f4 i.c.m 1,4x converter.

Eerst zat ik er aan te denken om een D5000 aan te schaffen. Heb toen getwijfeld dus de D90, D5000 of D300(s). Nu ga ik denk ik toch voor de D7000. Voornaamste reden: de groot aantal MF-lenzen die ik nu in de kast heb staan.
De D40 blijf ik dan gebruiken als "compactcamera" met een 35mm of 70-300 AF-S lens voor op de fiets.

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JanR » ma okt 11 2010 3:27 pm

Wat ik mij altijd weer afvraag, en wellicht velen met mij :mryellow:

Waarom bij een aankondiging worden er geen Camera's ter beschikking gesteld aan professionele review sites. :idea:
Met het verzoek van een uitgebreide review, al dan niet onder embargo
Ik kan mij een betere promo niet indenken.
Of je moet niet zeker zijn van je product. :mrgreen: Dan het je het embargo tot plaatsing domweg niet op, en ga je weer aan het werk om de camera te verbeteren of in de prullenbak te gooien.

Onder het potentiele koperspubliek leven heel veel vragen, die vind je nauwelijks ergens terug.
ISO
AF
Ruis
etc.

Wij willen toch immers altijd goede voorbeelden zien, vergelijkingen etc. :o

Ook kan ik mij er niet zoveel bij voorstellen waarom er altijd maar weer gepraat wordt over een pre productiemodel.
De tijd van aankondigen en verschepen, met als doel de winkelschappen te vullen, geeft niet zo gek veel tijd om nog aanpassingen te doen.
Of het moet zijn dat het preproductiemodel al heel lang rondzwerft.

In dat geval zullen de D4 en de D800 ergens door iemand gebruikt worden.

Kortom volgens mij kan dit marketing technisch beter.

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Apenstaartjes » vr okt 15 2010 9:50 am

Op nikon rumors staan plaatjes van high iso geschoten met D7000. In de V.S. zijn er al mensen die via bestbuy al een exemplaar hebben van de D7000.
Waarschijnlijk start de officiële verkoop op 17 oktober 2010.
D7100, lenzen, statief, flitser en rugzak

Ronald-D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Ronald-D » vr okt 15 2010 6:21 pm

Apenstaartjes schreef:Op nikon rumors staan plaatjes van high iso geschoten met D7000. In de V.S. zijn er al mensen die via bestbuy al een exemplaar hebben van de D7000.
Die plaatjes zien er in mijn ogen verdraaid goed uit 8)
Met vriendelijke groet, Ronald

Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za okt 16 2010 9:04 am

JanR schreef:Wat ik mij altijd weer afvraag, en wellicht velen met mij :mryellow:
Waarom bij een aankondiging worden er geen Camera's ter beschikking gesteld aan professionele review sites. :idea:
Als er wat nieuws aan komt, dan zijn er meerdere professionals die zo'n ding uit mogen proberen. Hun opmerkingen worden meegenomen in het uiteindelijke product.
Bij de aankondiging van iets nieuws krijg je vrijwel altijd iets te zien, waar ook nog aan gesleuteld wordt. De datum van levering in de winkel is ongeveer gelijk aan het einde van het bijwerken van de ervaringsgegevens.
Er zijn meerdere fotobladen, auteurs en review sites, die al een prototype in handen hebben. Zelfs gewone leden van de NCN konden recent aan de slag met objectieven en camera's, die zelfs nu nog niet allemaal in de winkel liggen. Maar wel steeds met de opmerking erbij, let op, die is geen productie-exemplaar. De ruisonderdrukking van bv de D3100 vooraf testen had niet zoveel zin, want de software kan nog gemakkelijk bijgesteld worden. Natuurlijk heb ik dat wel gedaan, en dan krijg je alleen maar een indruk.

De D7000 heb ik nog niet in handen gehad. Zoek een sponsor voor m'n reiskosten.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za okt 16 2010 9:06 am

Apenstaartjes schreef:Op nikon rumors staan plaatjes van high iso geschoten met D7000. In de V.S. zijn er al mensen die via bestbuy al een exemplaar hebben van de D7000.
In de pers-mededeling staat:
De D7000 is in Nederland beschikbaar vanaf 29 oktober[/i.]

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » za okt 16 2010 9:45 am

Hans,

Vanuit jouw ervaring heb je waarschijnlijk gelijk.
Echter om aan de vraag te kunnen voldoen op laat ons zeggen 29 oktober zullen de camera's minimaal 1 week ik denk eerder nog aan twee weken eerder verscheept moeten worden naar de diverse landen over de gehele wereld. En het klinkt gek maar vaak gaat het in het luchtvaart tijdperk nog met de ouderwetese oceanstomer.
Ik weet niet hoe het is met foto camera's of die geheel intact worden verstuurd of in meerdere zendingen en dan lokaal worden afgefabriceerd. Ik weet dat dit vanwege diefstal preventie met andere artikelen wel gebeurt.

Maar blijft nog steeds het feit overeind dat er nog zo weinig bekend is van een nieuw product, wat een schril contrast met de auto industrie en nog wat andere takken.

Maar evengoed heb ik al wel een D7000 besteld, want ik moet zeggen dat nu al twee weken zonder camera afkick verschijnselen veroorzaakt. Ik mis iets :(
Dus hoop ik dat ik 1 van de gelukkigen ben op of rond 29 oktober. :D

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » za okt 16 2010 9:47 am

O ja ik ben van plan om in ieder geval lid te worden, maar het is al bijna november dus stuur ik de papieren maar wat later in.
Ik ben dus een echte nederlander die € 15,00 te veel vind voor twee maanden. :oops:

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za okt 16 2010 10:51 am

JanR schreef:O ja ik ben van plan om in ieder geval lid te worden, maar het is al bijna november dus stuur ik de papieren maar wat later in.
Ik ben dus een echte nederlander die € 15,00 te veel vind voor twee maanden. :oops:
Je krijgt er wel twee NCN Magazines voor. Dus hetzelfde als iemand die vier of vijf maanden lid is.......
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » za okt 16 2010 11:08 am

En ik maar denken dat die per maand kwamen :)

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za okt 16 2010 11:15 am

Is een kwartaal uitgave. 8)
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » za okt 16 2010 11:36 am

Cees,

Aanmeldingsformulier ligt in de PTT bus.
:D
mvg

Jan

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » za okt 16 2010 3:54 pm

Volgens een bekende shop in Urk begint de verkoop op 5 november.... :cry:
groeten Robert

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » za okt 16 2010 4:13 pm

Als je de geruchten mag geloven, en als de daarbijbehorende foto's echt zijn, dan ligt de camera al in de winkels in America en start de verkoop op 18 oktober.

Het zal mij benieuwen.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”