Ook maar een omkeerring gekocht...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
henkk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Ook maar een omkeerring gekocht...

Bericht door henkk » do aug 11 2011 6:20 pm

Zij was blond ... :lol:

Vanmorgen een uitgelezen kans met een teek. Het rotbeest had ik uitgedraaid met het pincet van mijn zwitsers zakmes (beste manier) en vervolgens 'gevangen' in de wastafel.
Ik ben aan de gang gegaan met een omkeerring, een PB-4 balg, een 24 mm AI (met CRC) en een 50 mm/2.8 vergrotingslens.
Het blijft lastig een redelijke scherptediepte te houden, en het moeilijkst met de 24 mm was om het beest (van ca. 1 mm) überhaupt in beeld te krijgen :twisted: .
Foto's met diafragma 11 en de ingebouwde flitser van de D700.
EL-Nikkor 50/2.8 omgekeerd:
Afbeelding
AI Nikkor 24/2.8 omgekeerd:
Afbeelding
Foto's zijn nabewerkt qua belichting en scherpte, niet gecropt.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » do aug 11 2011 6:31 pm

henkk schreef:
J.Hoes schreef:
Ik zie een blauwige vlek in het midden; is dit de verlichting of komt dit van de lens?

Groet Hans.
Behalve een hotspot door reflectie tussen lens en sensor zou het ook een reflectie via de binnenkant van de omkeerring kunnen zijn. Als die glimmend is, is dat ws. het probleem (ook zwart).
Ik had dat met mijn omkeerring al in het analoge tijdperk en heb het opgelost met plakvilt aan de binnenkant van de omkeerring: vlek nooit meer terug gezien.
Groet, Henk
Goeie tip, mocht ik de vlek meerdere keren tegen komen ga ik dit ook doen, bedankt.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

george013

Bericht door george013 » do aug 11 2011 10:55 pm

Was een foto aan het zoeken. Kwam een 2 jaar oude foto tegen. In de exif staat het diafragma op 1, kan voor mij alleen een foto met omkeerring zijn geweest. Alternatief was de Raynox. Kijk niet naar de compositie.
Dit was ook een gewillig model. Lag doodstil op de tafel.

Afbeelding

George

george013

Bericht door george013 » vr aug 12 2011 4:02 pm

Heb een andere auto en ben in Beverwijk geweest. Hebben daar gecontroleerd of de ring soms krom was en een beetje vet erop gedaan. Moet zeggen dat hij het nu goed doet.
Heb wel gevraagd wat voor een soort vet ze gebruiken, kon die dame niet zeggen. Het is wel dikke vet, geen dunne.
George

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”