Ik lees nergens dat ook VNX2 gaat verdwijnen, dus het is geen verbeterde versie. Dat klopt ook, want CNX-D heeft geen Transfer. En ik vermoed dat jij - evenmin als ik trouwens - het prettig zou vinden als dat verdwijnt. Te meer omdat je het niet meer als standalone applicatie kunt starten: de ViewNX map bevat tegenwoordig uitsluitend DLLs.Patrick schreef:Samenvattend dus goed nieuws voor mensen die Capture NX niet gebruiken; die krijgen een verbeterde versie van View NX gratis. Voor Capture NX gebruikers pech: geen updates meer vanaf de zomer...
De heer Vermeulen van Nikon beaamt zelf dat CNX-D niet te vergelijken is met CNX2. Zelfs dat je er nóg een bewerkingsprog bij nodig hebt om bij benadering het zelfde niveau te halen.
Dat het "bij Adobe niet anders is": nee, nooit anders geweest. Maar je kunt dat niet met Nikon vergelijken. Nikon verkoopt camera's waarmee je NEF foto's kunt maken. NEF is "proprietory RAW", dat door Nikon zwaar beschermd wordt en dat slechts met CNX2 echt correct geïnterpreteerd kon worden. Sterker nog, wat we daar tot nu toe mee gedaan hebben kan nog steeds alleen maar met CNX2 bekeken en/of verder bewerkt worden.
En dat kan dan weer niet zomaar afgedaan worden met:
Ik kan alleen maar concluderen dat we erg lelijk in de kou zijn gezet. Terugkijken op een gelukkig verleden geeft mij nog steeds geen warm gevoeltje...Patrick schreef:... Maar het blijft natuurlijk geen kernactiviteiten voor ze.