Macro [verzamel]
- GTJ
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Macro (verzamel)
Jouw fotos vind ik echt top Erik en die van jouw mag er ook zijn Ruud.
- Schoonderbeek
- Forumlid
De aanhouder wint, zeggen ze toch !
Eindelijk een goed scherpe foto kunnen maken van een juffer.
1.

2.

Eindelijk een goed scherpe foto kunnen maken van een juffer.

1.

2.

Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk
@ Schoonderbeek, zeer mooie plaatjes met lekkere zachte kleuren heb je hier neergezet, en natuurlijk scherp!! 

Jaa, ikke is jaloersDennis K schreef:@ Schoonderbeek, zeer mooie plaatjes met lekkere zachte kleuren heb je hier neergezet, en natuurlijk scherp!!

Ik denk dat de foto's met statief worden gemaakt.Kika schreef:Ik snap maar niet hoe jullie dat zo scherp krijgen pffff.
Een fractie beweging maakt al onscherpte. Ik zit er zelf ook nog mee te worstelen.
Tot nu toe maak ik alles uit de hand. Daar ligt, denk ik, de oorzaak van de onscherpte.
Als het weer het toelaat zal ik eens wat doen met statief.

Ja denk ik ook.Tuihanti schreef:Ik denk dat de foto's met statief worden gemaakt.Kika schreef:Ik snap maar niet hoe jullie dat zo scherp krijgen pffff.
Een fractie beweging maakt al onscherpte. Ik zit er zelf ook nog mee te worstelen.
Tot nu toe maak ik alles uit de hand. Daar ligt, denk ik, de oorzaak van de onscherpte.
Ik ben over 4 weken jarig.... wat zal ik eens vragen :mrgreen:
- Schoonderbeek
- Forumlid
Nou het is ook echt veel proberen. Ik heb de laatste week echt ongeveer 450 foto's geschoten van juffers, waarvan er maar een paar echt scherp zijn.Tuihanti schreef:Ik denk dat de foto's met statief worden gemaakt.Kika schreef:Ik snap maar niet hoe jullie dat zo scherp krijgen pffff.
Ik heb zelf geen statief, dus alles is uit de losse hand. Het valt ook niet mee om het goed te krijgen. Er spelen heel veel factoren mee/tegen om een goede foto te krijgen. Momenteel is het ook de wind die tegen zit. Licht is erg belangrijk en de compositie van jouzelf en het beestje.
Soms ook zeer frustrerend als je met niks terug komt. Ook het gedeelte van de dag speelt mee. In de ochtend zijn ze nog koud, dus zitten ze stil.
Dat is ook dan naar mijn mening de beste tijd om te gaan. Maar dan moet er ook wel een beetje zon zijn. Een nadeel van een statief vind ik dat, je eerste dat ding moet plaatsen dan focussen en dan....... is het beestje weg

Conclusie, blijf proberen en zoek voor jouzelf uit wat je het fijnste vind werken.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk
Ik heb erg veel last van de wind afgelopen week, waardoor t niet lukt bij me.
Bewerk je de foto's achteraf ook veel?
Ik ga toch voor een statief iig

- Schoonderbeek
- Forumlid
Qua bewerking doe ik niet zo heel veel Kika.Kika schreef:Ik heb erg veel last van de wind afgelopen week, waardoor t niet lukt bij me.
Ik heb wel Photoshop maar ik kan er nog niet zoveel mee. Wat ik daarin doe is het niveau gelijk trekken ( het licht donker/licht ) het contrast iets opschroeven en een fractie verscherpen.
Mag ik de orgineel eens zien?
Ben zo benieuwd hoe de foto;s van iedereen in het echt zijn.
In het bewerken kom ik ook altijd wel ver, maar baal altijd zo van mijn orginelen.
Ik doe ook altijd verscherpen, contrast vaak wat, belichting en kleuren mooier maken.
Ben zo benieuwd hoe de foto;s van iedereen in het echt zijn.
In het bewerken kom ik ook altijd wel ver, maar baal altijd zo van mijn orginelen.
Ik doe ook altijd verscherpen, contrast vaak wat, belichting en kleuren mooier maken.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zie hier zat Erik , Binnenkort is kijken of het mannetje ook wil meewerken.mek schreef:Die staat er mooi op, ik ben er tot nu toe niet zoveel tegen gekomen.
Foto is genomen met 700mm.
- Schoonderbeek
- Forumlid
Hier het origineel en de bewerkte versie.
De foto's zijn gemaakt met een D60 + Sigma 105mm.
Origineel:

Bewerkte versie:

Zoals je ziet, de kleuren zijn warmer door het niveau op te trekken. Dat help al heel veel.
De foto's zijn gemaakt met een D60 + Sigma 105mm.
Origineel:

Bewerkte versie:

Zoals je ziet, de kleuren zijn warmer door het niveau op te trekken. Dat help al heel veel.