Afgelopen dinsdag voor het eerst sinds lang ook weer eens een dagje gevogeld. Als voorbereiding op een weekje Gambia waar het echt een vogelwalhalla is.
(ja, de getoonde foto's zijn gemaakt vanuit een hut)
Dankjewel Richard. Ja dat wordt 7 dagen lopen, met indien mogelijk, tussen de middag even siësta.
Pol filter gaat wel mee maar die heb ik vorige keer eigenlijk niet gebruikt. Over een paar weken hoop ik hier wel te kunnen posten.
Ben je er wel eens geweest?
Nee staat op de bucket list dit jaar was Costa Rica aan de beurt, maar wat me erg opviel is hoe verwent wij zijn met de lichtomstandigheden hier in Nederland vooral nu richting de wintertijd.
In Costa Rica was het ook vaak hard licht en dan is het vechten om scherpte te krijgen op tele afstanden. Net als Gambia zijn de reisafstanden van hotel naar het fotogebied vaak ook groot
en staat de zon al snel fel te branden. we stonden sóchtends al rond 05.00 op om nog even het mooie licht te pakken.
Ik hou wel van sfeerplaatjes, Meer dan alleen een close-up van wat ik zie (al is dit wat meer dan gebruikelijk). Daar past deze foto goed bij, en ik ben eigenwijs en plaats em toch nog onder het kopje 'vogels'.
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952 Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes