@Gerrit, voor de pose moet ik ook het model complimenteren. Ik heb de afgelopen jaren al veel geshoot met Megan en ze is een super model om mee te werken. Heeft veel ervaring en ontzettend veel ideeën en dat is een goede aanvulling voor mij want hoewel ik wat techniek betreft edelijk mijn weg vind vind ik het aansturen van een model en poses verzinnen niet altijd even makkelijk. Echt teamwork dus.
Het licht was inderdaad maar 1 flitser, een Godox Ad360 in een 120cm ronde "deep octa" softbox. Die geeft echt prachtig zacht licht en is in korte tijd een van mijn favoriete lichtvormers geworden. Zoals bij alle lichtbronnen is het vinden van de goede hoek soms even zoeken (10 centimeter opschuiven kan al een heel ander resultaat geven) evenals de afstand tot de achtergrond (ik wilde hier weinig licht hebben op de achtergrond, net genoeg om de coltrui net "los te maken" van de achtergrond). Ik heb hier verder geen reflectiescherm gebruikt (wat ik overigens wel regelmatig doe voor net wat accent aan de andere kant van het model).