Nikkor 24-70 2.8; zoomring stroef?
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikkor 24-70 2.8; zoomring stroef?
Hier 2000xxx en geen problemen.... 

http://500px.com/EelcoVandeKamp
-
- Clublid
Hier een 289xxx met een probleem dat binnen de garantietermijn netjes is opgelost.
Groet,
Jan (en Yuul
)
Groet,
Jan (en Yuul

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
39xxxx nummer en tot nu toe geen problemen mee gehad..houden zo dacht ik
Arend....

Arend....
- Henri
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
336xxx nummer tot nu toe probleemloos........

D500 + D750 // Tamron 24-70mm f/2.8 VC + Sigma 35mm fl/1.4 Art + AFS VR 105mm f/ 2.8G ED micro + AF-S 70-200mm f/2.8G ED VRII + AF-S 200-500mm, etc.etc.
- a90
- Forumlid
Hier een 207946 zonder problemen.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- Warner
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb een 240... al twee maal terug geweest 1x nederland en 1 x Duitsland, waar ook onderdelen zijn vervangen.
Groet, W@rner
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Mijn 287xxx (twee weken oud) werkt probleemloos
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
Een bizar objectief die 24-70mm, serienummer 333xxx (april 2009) en hij doet het nog steeds naar volle tevredenheid.........

- Fera Albi
- Clublid
Heel fraai Marco!
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
Zelf heb ik deze lens met serienummer 317.... Maar heb daar dus tegen het einde van 2009 een probleem met de zoomring geconstateerd.
Ik had alvast het formulier op de website van Nikon Service ingevuld, maar aangezien ik wat klussen had heb ik hem pas afgelopen woensdag kunnen versturen.
Het mooi was dat voordat ik de lens verstuurde en Nikon Service had gebeld, zij zeiden nog nooit van dit probleem gehoord te hebben... toen moest ik wel even lachen aangezien het wereldwijd bekend is dat er problemen zijn met deze lens. Ik denk dus dat zij even "Conveniently Naive" waren.
Zij moeten dit gewoon gratis herstellen lijkt mij.. ik weet niet welke kosten er in rekening zijn gebracht bij andere mensen hier op het forum?
Mijn lens zit nog in de garantie maar zij zeggen dat dit komt te vervallen indien zij schade door eigen toedoen tegenkomen. Daarop heb ik ook al aangegeven dat ik enorm zuinig ben op mijn spullen en alles krasvrij is, nog nooit gevallen, gestoten is en geen waterschade heeft.
Ik ben echt heel erg benieuwd naar de bevindingen van Nikon Service!
Ik had alvast het formulier op de website van Nikon Service ingevuld, maar aangezien ik wat klussen had heb ik hem pas afgelopen woensdag kunnen versturen.
Het mooi was dat voordat ik de lens verstuurde en Nikon Service had gebeld, zij zeiden nog nooit van dit probleem gehoord te hebben... toen moest ik wel even lachen aangezien het wereldwijd bekend is dat er problemen zijn met deze lens. Ik denk dus dat zij even "Conveniently Naive" waren.
Zij moeten dit gewoon gratis herstellen lijkt mij.. ik weet niet welke kosten er in rekening zijn gebracht bij andere mensen hier op het forum?
Mijn lens zit nog in de garantie maar zij zeggen dat dit komt te vervallen indien zij schade door eigen toedoen tegenkomen. Daarop heb ik ook al aangegeven dat ik enorm zuinig ben op mijn spullen en alles krasvrij is, nog nooit gevallen, gestoten is en geen waterschade heeft.
Ik ben echt heel erg benieuwd naar de bevindingen van Nikon Service!
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb een rekening gekregen van €320,-, zij hebben geconcludeerd dat het door "invloeden van buitenaf" is gekomen. Ik weet zeker van niet.
Jeroen

Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ronald-D
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Zéér slechte zaak van Nikon Service dus. Ben zelf aan het twijfelen tussen een D300s en een D700, en als de keus op de laatste zou vallen dan had ik er óók graag de 24-70 bij gekocht.jtimmer schreef:Ik heb een rekening gekregen van €320,-, zij hebben geconcludeerd dat het door "invloeden van buitenaf" is gekomen. Ik weet zeker van niet.![]()
Jeroen
Maar nu ik dit lees, heb ik toch héél erg mijn bedenkingen. Voor de prijs voor zo'n objectief, en de klachten die bekend zijn, daarvan óók nog eens de kans krijgen dat de schuld in je schoenen wordt geschoven, waardoor dit lensje in jouw geval dus nog eens 320 euro duurder wordt?

Met vriendelijke groet, Ronald
Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON
Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON
-
- Clublid
Zoals eerder in dit draadje aangegeven zijn ons geen kosten in rekening gebracht. Lens (Hong Kong import via HongSien!) is via Beverwijk naar Duitsland gegaan, omdat men daar betere apparatuur heeft. Ook tegen ons en dat is al weer enige maanden geleden, ontkende men in Beverwijk ten stelligste dit probleem te kennen, terwijl ik via dit forum wist dat een ander forumlid dezelfde dag met hetzelfde euvel bij hen was langs geweest.JKfoto schreef: ik weet niet welke kosten er in rekening zijn gebracht bij andere mensen hier op het forum?
Ik vind dat wel erg vaag, men mag dat op zijn minst even onderbouwen lijkt me.jtimmer schreef:Ik heb een rekening gekregen van €320,-, zij hebben geconcludeerd dat het door "invloeden van buitenaf" is gekomen.
Groet,
Jan (van Yuul

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Gisteren is de lens ontvangen door Nikon Service te Beverwijk en krijg nu net tot mijn grote verbazing een mailtje met een gereedmelding!!! Hij is nu netklaar en zij zullen deze z.s.m. verzenden.
Er zijn geen kosten in rekening gebracht (Niet meer dan logisch) en heb gewoon 6 maanden garantie op de uitgevoerde reparatie.
Er staat alleen niet bij wat de uitgevoerde werkzaamheden zijn. Komt dat nog wel op een formulier te staan ofzo? Wil namelijk wel graag weten wat er nou aan de hand was.
en JTimmer:
Rechtsbijstand ingeschakeld neem ik aan????? 320 Euro betalen voor een repa welke geeneens jouw schuld is??
Volgens de basis consumenten rechten mag dat geeneens. Zij moeten kunnen bewijzen dat het door eigen toedoen is.
Er zijn geen kosten in rekening gebracht (Niet meer dan logisch) en heb gewoon 6 maanden garantie op de uitgevoerde reparatie.
Er staat alleen niet bij wat de uitgevoerde werkzaamheden zijn. Komt dat nog wel op een formulier te staan ofzo? Wil namelijk wel graag weten wat er nou aan de hand was.
en JTimmer:
Rechtsbijstand ingeschakeld neem ik aan????? 320 Euro betalen voor een repa welke geeneens jouw schuld is??
Volgens de basis consumenten rechten mag dat geeneens. Zij moeten kunnen bewijzen dat het door eigen toedoen is.
- jtimmer
- Forumlid
- Contacteer:
Ik had ook gewoon nog garantie, ik heb ondertussen al zoveel mailverkeer gehad met NSP en Nikon en ze blijven bij hun punt dat dit kwam door invloeden van buitenaf. Ik had de lens ook in 1 dag weer retour. Ik heb ook de vraag gesteld aan Nikon hoeveel 24-70 lenzen ze nu retour hebben gekregen. Ik denk namelijk dat wanneer er een lens binnen de wettelijke termijn wordt terug gebracht naar de leverancier deze lenzen gewoon weer de verkoop ingaan.
Mijn lens was ook al de tweede omdat mijn eerste 24-70 een behoorlijke back focus had.
Door Nikon werd gezegd dat mijn lens een tik zou hebben gehad, ik weet zeker van niet. Als het tikje dus zo zacht is geweest dat ik het niet gemerkt heb dan ben ik van mening dat een pro lens daar toch zeker wel tegen moet kunnen. Deze lens wordt veel gebruikt door fotojournalisten en die gaan nou niet bepaald zachtzinnig met hun apparatuur om.
Ik had altijd al een bveetje twijvels over de scherpte van mijn lens want zo heel erg scherp vond ik hem niet, tot mijn verbazing is hij na de reparatie echt heel erg scherp. Waarschijnlijk is er toch iets aan de hand geweest.
Blijf het een vaag verhaal vinden van zo'n dure lens.
Jeroen
Mijn lens was ook al de tweede omdat mijn eerste 24-70 een behoorlijke back focus had.

Ik had altijd al een bveetje twijvels over de scherpte van mijn lens want zo heel erg scherp vond ik hem niet, tot mijn verbazing is hij na de reparatie echt heel erg scherp. Waarschijnlijk is er toch iets aan de hand geweest.
Blijf het een vaag verhaal vinden van zo'n dure lens.
Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;