nieuw: D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Dushi
Forumlid
Forumlid

Re: nieuw: D7000

Bericht door Dushi » za okt 16 2010 5:19 pm

Price: $1,199.00 Temporarily out of stock. Note on Availability: This item is in high demand and supplies from the manufacturer are limited. Its availability will fluctuate, and if the item is not currently in stock, we cannot guarantee that we will receive additional quantities in a timely manner. We will not charge your credit card until we ship the product.
Order now and we'll deliver when available. We'll e-mail you with an estimated delivery date as soon as we have more information. (Amazon)

JanR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JanR » za okt 16 2010 5:55 pm

Tja berichten zijn er genoeg.
Het wordt gewoon afwachten. Ik heb de mijne bij Konijn besteld.

Ik heb al twee uitgebreide reviews kunnen vinden.
1 zeer positief en de andere wat minder.

Kortom het wordt nog spannend

M@rcel
Forumlid
Forumlid

Bericht door M@rcel » za okt 16 2010 6:42 pm

Even snel gekeken wat de mogelijkheden zijn met de user settings U1 en U2 op de stelknop: het is erg jammer dat de instellingen van de picture control settings die jezelf kunt instellen (sharpening, contrast, saturation, etc) niet meegenomen worden bij het wijzigen tussen U1 en U2.

Belangrijkste voor mij is een verbetering in kwaliteit en snelheid van de AF tov de D90, ik ben erg benieuwd of het net zo goed of beter is als de D300(s).

JanR
Forumlid
Forumlid

Bericht door JanR » za okt 16 2010 8:35 pm

Er is een reviewer die zegt dat de AF inderdaad een stuk beter is, maar haalt het nog niet tov de D300s.
Eerst maar eens zien wat de praktijk brengt

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » za okt 16 2010 9:31 pm

JanR schreef:Er is een reviewer die zegt dat de AF inderdaad een stuk beter is, maar haalt het nog niet tov de D300s.
Er moet ook verschil blijven tussen een "amateur camera" en "semi-pro" camera.
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » za okt 16 2010 9:54 pm

theshadow schreef:
JanR schreef:Er is een reviewer die zegt dat de AF inderdaad een stuk beter is, maar haalt het nog niet tov de D300s.
...hoewel het erop begint te lijken dat die standsverschillen aan het vervagen zijn 8) :lol:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Robin
Forumlid
Forumlid

Bericht door Robin » za okt 16 2010 10:35 pm

JaapV schreef:
theshadow schreef:
...hoewel het erop begint te lijken dat die standsverschillen aan het vervagen zijn 8) :lol:
Dat denk ik ook, waarschijnlijk zal nikon dit verschil weer vergroten met een update van de D300(s)
Greetz... Robin

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

jelulu

Bericht door jelulu » zo okt 17 2010 12:06 pm

Klopt het dat de D7000 geen pret standen heeft?

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » zo okt 17 2010 1:04 pm

jelulu schreef:Klopt het dat de D7000 geen pret standen heeft?
Dat klopt zeker niet. Méér zelfs. Alleen zitten ze niet meer rechtstreeks op de draaiknop linksboven. Ik denk via de draaiknopstand "SCENE" en dan óf menu óf een van de twee instelknoppen rechts.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952

lock
Forumlid
Forumlid

Bericht door lock » zo okt 17 2010 1:24 pm

De D7000 heeft een giga concurrent tegenover zich: de K5 van Pentax. In Nederland bijna net zo duur als de D7000 (in de USA duidelijk niet !), en inmiddels voorzien van weer een verbeterde AF.
Maar overall is deze K5 als body meer een concurrent van de D300(s) en zijn opvolger. Dat is voor de prijs die je voor een K5 betaalt toch wel opmerkelijk. Want reken maar dat de opvolger van de D300(s) een smak duurder wordt dan de D7000.

lock

jelulu

Bericht door jelulu » zo okt 17 2010 1:29 pm

JaapV schreef:
jelulu schreef:Klopt het dat de D7000 geen pret standen heeft?
Dat klopt zeker niet. Méér zelfs. Alleen zitten ze niet meer rechtstreeks op de draaiknop linksboven. Ik denk via de draaiknopstand "SCENE" en dan óf menu óf een van de twee instelknoppen rechts.
Da's fijn ik dacht dat ze er niet meer op zaten. Nu weet ik zeker dat het de D7000 gaat worden :D

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » zo okt 17 2010 1:55 pm

jelulu schreef: Da's fijn ik dacht dat ze er niet meer op zaten. Nu weet ik zeker dat het de D7000 gaat worden :D
Kijk maar hier: http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digit ... umer/d7000" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan bij Specificaties > Belichtingsstanden (halverwege). Daarin staan maar liefst 19 "onderwerpsstanden".
Groet, Jaap

jelulu

Bericht door jelulu » zo okt 17 2010 2:13 pm

JaapV schreef:
jelulu schreef: Da's fijn ik dacht dat ze er niet meer op zaten. Nu weet ik zeker dat het de D7000 gaat worden :D
Kijk maar hier: http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digit ... umer/d7000" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan bij Specificaties > Belichtingsstanden (halverwege). Daarin staan maar liefst 19 "onderwerpsstanden".
dank :)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo okt 17 2010 2:35 pm

lock schreef:De D7000 heeft een giga concurrent tegenover zich: de K5 van Pentax. In Nederland bijna net zo duur als de D7000 (in de USA duidelijk niet !), en inmiddels voorzien van weer een verbeterde AF.
Maar overall is deze K5 als body meer een concurrent van de D300(s) en zijn opvolger. Dat is voor de prijs die je voor een K5 betaalt toch wel opmerkelijk. Want reken maar dat de opvolger van de D300(s) een smak duurder wordt dan de D7000.
Pentax kan weinig anders dan camera's bouwen en volstouwen met zaken die normaal veel meer geld zouden moeten kosten. Anders raken ze ze niet kwjt. Ergens wel jammer, want ik heb een Pentax verleden, en het is prima spul. Maar ik zou nooit meer iets kopen dat niet gemaakt wordt door een van de grote merken, Nikon of Canon nu dus. Sony is het enige merk dat echt aan de weg timmert om daar in te toekomst bij te gaan horen. Wellicht Samsung ooit eens in een nog verdere toekomst.

Pentax blijft overigens wel achter op sensor-gebied.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Mip

Bericht door Mip » do okt 21 2010 9:48 pm

Hi all,

Ik mis hier een beetje een prijs-discussie over dit nieuwe verkoop-kanon (want dat schijnt-ie wel te worden).

Wat mij opvalt is dat men 'm eerst positioneert tussen de D90 en D300s, terwijl de prijs op een paar tientjes na exact die van de D300s is. (ca. €1180)
Nu zie ik links en rechts deze camera al voor minder dan €1000 te koop staan (zie tweakers...).

Wat zal dat gaan doen in de toekomst? €800? Dan wacht ik nog even met bestellen... :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”