nieuw: D7000
Re: nieuw: D7000
Price: $1,199.00 Temporarily out of stock. Note on Availability: This item is in high demand and supplies from the manufacturer are limited. Its availability will fluctuate, and if the item is not currently in stock, we cannot guarantee that we will receive additional quantities in a timely manner. We will not charge your credit card until we ship the product.
Order now and we'll deliver when available. We'll e-mail you with an estimated delivery date as soon as we have more information. (Amazon)
Order now and we'll deliver when available. We'll e-mail you with an estimated delivery date as soon as we have more information. (Amazon)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Tja berichten zijn er genoeg.
Het wordt gewoon afwachten. Ik heb de mijne bij Konijn besteld.
Ik heb al twee uitgebreide reviews kunnen vinden.
1 zeer positief en de andere wat minder.
Kortom het wordt nog spannend
Het wordt gewoon afwachten. Ik heb de mijne bij Konijn besteld.
Ik heb al twee uitgebreide reviews kunnen vinden.
1 zeer positief en de andere wat minder.
Kortom het wordt nog spannend
-
- Forumlid
Even snel gekeken wat de mogelijkheden zijn met de user settings U1 en U2 op de stelknop: het is erg jammer dat de instellingen van de picture control settings die jezelf kunt instellen (sharpening, contrast, saturation, etc) niet meegenomen worden bij het wijzigen tussen U1 en U2.
Belangrijkste voor mij is een verbetering in kwaliteit en snelheid van de AF tov de D90, ik ben erg benieuwd of het net zo goed of beter is als de D300(s).
Belangrijkste voor mij is een verbetering in kwaliteit en snelheid van de AF tov de D90, ik ben erg benieuwd of het net zo goed of beter is als de D300(s).
-
- Forumlid
Er is een reviewer die zegt dat de AF inderdaad een stuk beter is, maar haalt het nog niet tov de D300s.
Eerst maar eens zien wat de praktijk brengt
- Robin
- Forumlid
Er moet ook verschil blijven tussen een "amateur camera" en "semi-pro" camera.JanR schreef:Er is een reviewer die zegt dat de AF inderdaad een stuk beter is, maar haalt het nog niet tov de D300s.
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
...hoewel het erop begint te lijken dat die standsverschillen aan het vervagen zijntheshadow schreef:Er moet ook verschil blijven tussen een "amateur camera" en "semi-pro" camera.JanR schreef:Er is een reviewer die zegt dat de AF inderdaad een stuk beter is, maar haalt het nog niet tov de D300s.

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- Robin
- Forumlid
Dat denk ik ook, waarschijnlijk zal nikon dit verschil weer vergroten met een update van de D300(s)JaapV schreef:...hoewel het erop begint te lijken dat die standsverschillen aan het vervagen zijntheshadow schreef:Er moet ook verschil blijven tussen een "amateur camera" en "semi-pro" camera.JanR schreef:Er is een reviewer die zegt dat de AF inderdaad een stuk beter is, maar haalt het nog niet tov de D300s.
Eerst maar eens zien wat de praktijk brengt![]()
Greetz... Robin
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Dat klopt zeker niet. Méér zelfs. Alleen zitten ze niet meer rechtstreeks op de draaiknop linksboven. Ik denk via de draaiknopstand "SCENE" en dan óf menu óf een van de twee instelknoppen rechts.jelulu schreef:Klopt het dat de D7000 geen pret standen heeft?
Groet, Jaap
-
- Forumlid
De D7000 heeft een giga concurrent tegenover zich: de K5 van Pentax. In Nederland bijna net zo duur als de D7000 (in de USA duidelijk niet !), en inmiddels voorzien van weer een verbeterde AF.
Maar overall is deze K5 als body meer een concurrent van de D300(s) en zijn opvolger. Dat is voor de prijs die je voor een K5 betaalt toch wel opmerkelijk. Want reken maar dat de opvolger van de D300(s) een smak duurder wordt dan de D7000.
lock
Maar overall is deze K5 als body meer een concurrent van de D300(s) en zijn opvolger. Dat is voor de prijs die je voor een K5 betaalt toch wel opmerkelijk. Want reken maar dat de opvolger van de D300(s) een smak duurder wordt dan de D7000.
lock
Da's fijn ik dacht dat ze er niet meer op zaten. Nu weet ik zeker dat het de D7000 gaat wordenJaapV schreef:Dat klopt zeker niet. Méér zelfs. Alleen zitten ze niet meer rechtstreeks op de draaiknop linksboven. Ik denk via de draaiknopstand "SCENE" en dan óf menu óf een van de twee instelknoppen rechts.jelulu schreef:Klopt het dat de D7000 geen pret standen heeft?

- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Kijk maar hier: http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digit ... umer/d7000" onclick="window.open(this.href);return false;jelulu schreef: Da's fijn ik dacht dat ze er niet meer op zaten. Nu weet ik zeker dat het de D7000 gaat worden
en dan bij Specificaties > Belichtingsstanden (halverwege). Daarin staan maar liefst 19 "onderwerpsstanden".
Groet, Jaap
dankJaapV schreef:Kijk maar hier: http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digit ... umer/d7000" onclick="window.open(this.href);return false;jelulu schreef: Da's fijn ik dacht dat ze er niet meer op zaten. Nu weet ik zeker dat het de D7000 gaat worden
en dan bij Specificaties > Belichtingsstanden (halverwege). Daarin staan maar liefst 19 "onderwerpsstanden".

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Pentax kan weinig anders dan camera's bouwen en volstouwen met zaken die normaal veel meer geld zouden moeten kosten. Anders raken ze ze niet kwjt. Ergens wel jammer, want ik heb een Pentax verleden, en het is prima spul. Maar ik zou nooit meer iets kopen dat niet gemaakt wordt door een van de grote merken, Nikon of Canon nu dus. Sony is het enige merk dat echt aan de weg timmert om daar in te toekomst bij te gaan horen. Wellicht Samsung ooit eens in een nog verdere toekomst.lock schreef:De D7000 heeft een giga concurrent tegenover zich: de K5 van Pentax. In Nederland bijna net zo duur als de D7000 (in de USA duidelijk niet !), en inmiddels voorzien van weer een verbeterde AF.
Pentax blijft overigens wel achter op sensor-gebied.
Hi all,
Ik mis hier een beetje een prijs-discussie over dit nieuwe verkoop-kanon (want dat schijnt-ie wel te worden).
Wat mij opvalt is dat men 'm eerst positioneert tussen de D90 en D300s, terwijl de prijs op een paar tientjes na exact die van de D300s is. (ca. €1180)
Nu zie ik links en rechts deze camera al voor minder dan €1000 te koop staan (zie tweakers...).
Wat zal dat gaan doen in de toekomst? €800? Dan wacht ik nog even met bestellen...
Ik mis hier een beetje een prijs-discussie over dit nieuwe verkoop-kanon (want dat schijnt-ie wel te worden).
Wat mij opvalt is dat men 'm eerst positioneert tussen de D90 en D300s, terwijl de prijs op een paar tientjes na exact die van de D300s is. (ca. €1180)
Nu zie ik links en rechts deze camera al voor minder dan €1000 te koop staan (zie tweakers...).
Wat zal dat gaan doen in de toekomst? €800? Dan wacht ik nog even met bestellen...