iPAD topic

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: iPAD topic

Bericht door André » ma mar 19 2012 2:28 pm

Ik dacht dat de nieuwe Ipad pas op 22 maart zou uitkomen in Nederland, dus Roelof, vertel, hoe heb je dat voor elkaar gekregen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mar 19 2012 2:34 pm

André schreef:Ik dacht dat de nieuwe Ipad pas op 22 maart zou uitkomen in Nederland, dus Roelof, vertel, hoe heb je dat voor elkaar gekregen.
Roelof? :lol:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » ma mar 19 2012 3:01 pm

Wat maakt het uit.... die Apple fanboys zijn toch allemaal het zelfde.... :lol: :lol: :lol:

wblink
Forumlid
Forumlid

Bericht door wblink » ma mar 19 2012 4:30 pm

Onno schreef:Heb vandaag m'n iPad 3 binnengekregen. Ben ik de eerste? ;-)

Foto's op dat scherm zijn mooi...!

Grinnik: OOK 4g?
Willem.

Roelof
Clublid
Clublid

Bericht door Roelof » ma mar 19 2012 4:34 pm

yzf1kr schreef:Wat maakt het uit.... die Apple fanboys zijn toch allemaal het zelfde.... :lol: :lol: :lol:
Maar niet iedereen is een Apple fanboy.
Sommigen juist helemaal niet.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

m-m
Forumlid
Forumlid

Bericht door m-m » ma mar 19 2012 4:53 pm

Roelof schreef:
yzf1kr schreef:Wat maakt het uit.... die Apple fanboys zijn toch allemaal het zelfde.... :lol: :lol: :lol:
dat zijn ook de meeste die een c*non camera kopen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Klik geval met verschillende vergrootglazen,
op een stokje,
met een lampje om bij te lichten

...........

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mar 19 2012 5:05 pm

Roelof schreef:
Dat maakt André's vergissing ook zo grappig. Roelof loopt volgens mij met een grote boog om alles wat van Apple komt heen! :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

iPAD topic

Bericht door Onno » ma mar 19 2012 5:05 pm

André schreef:Ik dacht dat de nieuwe Ipad pas op 22 maart zou uitkomen in Nederland, dus Roelof, vertel, hoe heb je dat voor elkaar gekregen.
Ik ben de fanboy van dienst vandaag... :-)

Gepreordered in de US online store van Apple, net na de aankondiging. Dan moet je een adres in de VS hebben, ik gebruik daar myus.com voor. Ging erg snel deze keer. De iPad was vrijdag bij Myus aangekomen en vandaag al in Nederland.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mar 19 2012 5:09 pm

Onno schreef:Gepreordered in de US online store van Apple, net na de aankondiging. Dan moet je een adres in de VS hebben, ik gebruik daar myus.com voor. Ging erg snel deze keer. De iPad was vrijdag bij Myus aangekomen en vandaag al in Nederland.
En vanavond bij onze bestuursvergadering in mijn knuistjes? :mryellow: :mryellow: :mryellow:

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Bericht door IAMsterdam » ma mar 19 2012 6:18 pm

Onno schreef:Heb vandaag m'n iPad 3 binnengekregen. Ben ik de eerste? ;-)

Foto's op dat scherm zijn mooi...!
Cool, ik stap ook over van mijn iPad 1 naar deze nieuwe. Scherm is voor mij echt doorslaggevend daarin, volgens mij echt een stap voorwaarts. De oude gaat richting mijn neefje.

Voor mij maakt een weekje eerder of later niet uit, ik wacht dus even tot hij hier is. Gelijk een goed excuus om even de nieuwe Apple store in de buurt te gaan bekijken.
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » di mar 20 2012 8:36 am

Patrick schreef:
Roelof? :lol:
Ik loop nog steeds met ontstoken ogen rond, dus ik zie het niet zo scherp Patrick.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di mar 20 2012 10:26 am

IAMsterdam schreef:
Tom schreef:Hoi

Kun je terwijl je camera aangesloten is op de iPad (via de camera connection kit) een foto maken, en die direct bekijken op het scherm van de iPad?
Ja en nee. Je camera connection kit ziet je camera als een reguliere USB drive. Je ziet dus keurig nieuwe foto's verschijnen als je ze hebt geschoten. Het lastige van de software is dat je die foto eerst moet importeren op de iPad voordat je hem groot kan zien. Je kan dus niet een soort live tethering doen.

Uiteindelijk werkt het best eenvoudig en gaat het redelijk snel. Ik gebruik mij iPad ook voor het snel nakijken van foto's. Echt na elk shot kijken is echter niet praktisch, daar is het net teveel gedoe voor. Op youtube staan genoeg video's die het laten zien, kun je altijd even bekijken of het voor jezelf gaat werken of niet.
Dankjewel. Heb even zitten kijken, en het wordt me duidelijk. :)

Weet jij of je met een jailbreak eventueel meer zou kunnen bereiken?

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Bericht door IAMsterdam » di mar 20 2012 6:13 pm

Tom schreef: Dankjewel. Heb even zitten kijken, en het wordt me duidelijk. :)

Weet jij of je met een jailbreak eventueel meer zou kunnen bereiken?
Je vraag heeft me al wat doen puzzelen. Heb zelf wel een jailbreak gehad maar op dit moment niet. Blijkt echter dat je met Cydia en iFile eigenlijk een heel eind komt. Lastige is alleen dat het maar afwachten is of dat ook met de nieuwere versies werkt. Ik heb nu iOS versie 5.1 op mijn iPad en daar is nog geen goede jailbreak voor te vinden.

Om je een idee te geven op een oudere versie:
http://www.youtube.com/watch?v=4H4l2b7KwsA" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 20 2012 6:24 pm

Patrick schreef:
Onno schreef:Gepreordered in de US online store van Apple, net na de aankondiging. Dan moet je een adres in de VS hebben, ik gebruik daar myus.com voor. Ging erg snel deze keer. De iPad was vrijdag bij Myus aangekomen en vandaag al in Nederland.
En vanavond bij onze bestuursvergadering in mijn knuistjes? :mryellow: :mryellow: :mryellow:
Ik heb hem aangeraakt. Er verder niet naar gekeken. 8)

Wellicht een schok voor een aantal van jullie en een teleurstelling voor fanboy no. 1 Onno. Maar ik ga er toch geen kopen in de nabije toekomst, dus hoef ik ook nog niet te weten wat ik mis.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » di mar 20 2012 6:40 pm

Patrick schreef:
Patrick schreef:
Ik heb hem aangeraakt. Er verder niet naar gekeken. 8)

Wellicht een schok voor een aantal van jullie en een teleurstelling voor fanboy no. 1 Onno. Maar ik ga er toch geen kopen in de nabije toekomst, dus hoef ik ook nog niet te weten wat ik mis.
Lafaard :D als je er eenmaal naar gekeken hebt dan ben je verkocht. Ik gebruik amper nog een computer. Er zijn weleens aankopen waar ik spijt van het gehad maar toch echt nooit van mijn iPad.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”