Alle NIK software voor €149,-

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Alle NIK software voor €149,-

Bericht door ReneG » wo apr 10 2013 12:00 pm

mqaa schreef:
CaptainHook schreef:Kan iemand dat bevestigen?
Besteld op 27-3 en mijn download link werkt nog.
Mij is verteld dat deze permanent blijft werken. Ik heb even een stukje uit de mail van Nik support ge-quote:

--------------------
Regarding your questions, you can still use this links to made installations in the future on other computers but the installation is limited for two computers simultaneous.
-------------------
Dat laatste impliceert dat dit ook op een of andere manier wordt gecontroleerd.

Dan over de key (of het gebrek daaraan):
-------------------
The good news is that due to the release of our updated Nik Collection, there is no more need for product keys and activation. All the updates will be done in an automatic way so you don't have to worry about updates or bugfixes.
-------------------
Spul waarmee je foto's maakt...

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo apr 10 2013 12:00 pm

Hmmm, heeft blijkbaar toch met de expiration token te maken.

Dit is de achter-de-schermen foutmelding:

<Error>
<Code>ExpiredToken</Code>
<Message>The provided token has expired.</Message>
<Details>Request has expired: 1364265943</Details>
</Error>

Ik heb een support vraag bij het nik support center ingevuld over de falende downloadlink. Ben benieuwd wat het antwoord is... :?:

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Saturnus » wo apr 10 2013 2:57 pm

Hallo allemaal

Ik dank een ieder voor 't meedenken en de berichten

Ik heb de Nik sw nog niet geïnstalleerd, om de eenvoudige reden, dat ik de pc waarop eea moet installeren, nog ingericht worden.
De pc waarop nu werk, en internet, een oude pc is. Prima ding, maar niet (mer) voor fotobewerking.

mbt mijn vraag met de key: dat is nu wel duidelijk. 't zit er niet bij, jammer, vreemd omdat je een paar maanden geleden 't nog wel kreeg. Maar goed, 't is niet anders. Ik weet dat een key iets anders is een product code. Ik wilde alleen beide hebben

De key omdat ik nog niet eerder betaalde sw en gedownloade heb gehad, die je later (maanden, jaren) zomaar
opnieuw kon installeren. Ik vraag me af, of dat goed gaat, want zoiets probeer je niet voor de lol.

Ik wilde beiden hebben, mede omdat ik de productcode nodig had voor 't contact formulier.
Wat ik ook invulde; ik kwam er niet door.

Ik ga 't nog eens proberen met de tip hierboven.
Omdat ik Nik nog niet geïnstalleerd heb, kan ik ook niet zoeken in de sw zelf, vandaar mijn vragen

Als het mij weer niet lukt met dat contactformulier, ga ik eens proberen om een screen-print op dit forum te toveren; nog niet eerder gedaan, omdat ik dat omslachtig vind, en thuis erg druk ben door allerlei omstandigheden

Dan heb ik nog een vraag mbt die link; of ik nou die 'knop downloaden' op de web site van Nik collection probeer
of dezelfde knop in de mail; ik zie geen verandering in de link van Nik; ik krijg gelijk een venster met 't te downloaden bestand.

Als ik ''t via de mail doe krijg ik alleen een korte link van Nik met 't zelfde venster. Ik gebruik FF als browser.

Kan iemand, bv Capt.hook, mij vertellen hoe hij aan die link komt;/zichtbaar maakt ?
Ik kan via de bevestigingsmail kan ik er niet achter komen.

mvg Saturnus
Laatst gewijzigd door Saturnus op zo apr 14 2013 10:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "

Met vriendelijke groet
Saturnus

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo apr 10 2013 3:24 pm

Saturnus schreef: Kan iemand, bv Capt.hook, mij vertellen hoe hij aan die link komt;/zichtbaar maakt ?
Ik kan via de bevestigingsmail kan ik er niet achter komen.
Ik kan in mijn mail programma gewoon aanklikken dat ik de complete link naar het clipboard kan kopieren.
En dan krijg ik 'm gewoon te zien...
Desnoods open je vervolgens notepad en kopieer je de content van je clipboard daar naar toe.

Of, maar dat is wederom afhankelijk je email programma, bekijk je het bericht als zogenaamde raw view (dus NIET html opmaak) dan krijg je ook de complete URL te zien...

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo apr 10 2013 3:35 pm

CaptainHook schreef:Hmmm, heeft/had blijkbaar toch met de expiration token te maken.
...

Ik heb een support vraag bij het nik support center ingevuld over de falende downloadlink. Ben benieuwd wat het antwoord is... :?:
Kreeg zojuist antwoord van nik support (da's snel) en ze stuurden me nu een mailtje met een heel andere download url:

https://shop.niksoftware.com/index/download?email=" onclick="window.open(this.href);return false;[specifiek email adres]&os=win

En als ik die link gebruik, krijg ik vervolgens weer hetzelfde bestand als voorheen aangeboden.
naam: NikCollection_1.007_22671_win_full.exe
Hmmm, apart, eerst gebruiken ze expiration token en vervolgens gebruiken ze een email reference link in hun download url...
Zeker meer problemen met klanten die vragen stellen over downloaden... :mryellow:

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » wo apr 10 2013 9:24 pm

ReneG schreef:
mqaa schreef:
CaptainHook schreef:Kan iemand dat bevestigen?
Besteld op 27-3 en mijn download link werkt nog.
Mij is verteld dat deze permanent blijft werken. Ik heb even een stukje uit de mail van Nik support ge-quote:

--------------------
Regarding your questions, you can still use this links to made installations in the future on other computers but the installation is limited for two computers simultaneous.
-------------------
Dat laatste impliceert dat dit ook op een of andere manier wordt gecontroleerd.

Dan over de key (of het gebrek daaraan):
-------------------
The good news is that due to the release of our updated Nik Collection, there is no more need for product keys and activation. All the updates will be done in an automatic way so you don't have to worry about updates or bugfixes.
-------------------

Dank Rene;

Dank voor 't contact met Nik

Dus de link blijft continu werken; ff gecontroleerd, tot nu toe klopt 't. Ik ga 't wel om de zoveel tijd een check doen

Geen bijgesloten key meer. Dat is nu duidelijk, aan de ene kant jammer, ik heb liever iets concreets. Wat als 't bedrijf bv (vergezocht, maar toch) over de kop gaat? Heb je mooi pech. Gelukkig maak ik regelmatige een image, maar toch.

Aan de andere kant, het gaat nu automatisch, maar wat controleren ze nu nog meer? Daar heb je geen controle op.
En een blind vertrouwen op de blauwe ogen van de amerikanen heb ik nou ook weer niet

mbt de downloadlink

Ik ging ff van een hele lang link uit als ik kijk naar de mail van cpt.hook
Als ik op de bekende download knop klik, ff v.d. mail uitga, dan zie ik in mijn webbrouwser (FF) deze ( mijn mail is eruitgehaald)
https://shop.niksoftware.com/index/down ... =win&email" onclick="window.open(this.href);return false; =xxxxxxxxxxxxxxxx .
En dan krijg ik gelijk 't venster met de op te slaan downloadbestand
Wat is dan de code? mijn email adres? lijkt mijn stug

2 zaken/ vragen van mij zijn dus beantwoord; mijn dank is groot aan u en de anderen

Nu nog voor elkaar krijgen dat ik zelf contact kan krijgen met Nik via 't contact formulier . Dat is mij nog niet gelukt,
maar ook daar heb ik vertrouwen in. 'Alles komt recht '

En nog de juiste url v.d. download link, ik ben bang, dat ik te moeilijk denk of 't gewoon niet snap

Edit en belangrijk.

Ik heb een paar keer geprobeerd of de downloadknop nog werkt, tot dat ik de melding kreeg:
U heeft 't max. aantal downloads opgehaald. !!!!!!

Dus niet zo stom doen als ik, de link ( lees de download knop in de mail of nota) werkt maar beperkt aantal keer...

Hopelijk kan ik toch contact krijgen met Nik en vragen of er een oplossing is.... voor dit probleem

mvg Saturnus
Laatst gewijzigd door Saturnus op zo apr 14 2013 11:00 am, 4 keer totaal gewijzigd.

Met vriendelijke groet
Saturnus

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » wo apr 10 2013 9:35 pm

remoss schreef:Het product versie nummer is 1.007_22671 neem ik aan. Zit in de bestandsnaam van de download verwerkt.
Dag Remoss

Ik ga dit eens proberen; moet toch een keer lukken.

Edit:
Sterker nog, 't is gelukt, bedankt Remoss ! Dus dat moet je vullen, anders lukte het echt niet
Hopelijk begrijpen ze mijn (google vertaal) engels en kunnen ze me helpen

mvg

Calisto
Laatst gewijzigd door Saturnus op wo apr 10 2013 10:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Met vriendelijke groet
Saturnus

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » wo apr 10 2013 10:03 pm

CaptainHook schreef:
CaptainHook schreef:Hmmm, heeft/had blijkbaar toch met de expiration token te maken.
...

Kreeg zojuist antwoord van nik support (da's snel) en ze stuurden me nu een mailtje met een heel andere download url:

https://shop.niksoftware.com/index/download?email=" onclick="window.open(this.href);return false;[specifiek email adres]&os=win

En als ik die link gebruik, krijg ik vervolgens weer hetzelfde bestand als voorheen aangeboden.
naam: NikCollection_1.007_22671_win_full.exe
Hmmm, apart, eerst gebruiken ze expiration token en vervolgens gebruiken ze een email reference link in hun download url...
Zeker meer problemen met klanten die vragen stellen over downloaden... :mryellow:
Hallo;

Ik heb Outlook en kan daar die optie niet vinden. Wel kan ik bij extra/optie's en in 't vak 'internet headers' wel hele lange urls zien, maar niet iets wat er op lijkt

Als ik met de re.muisknop op de download knop in de mail klik, krijg ik een soort kladblok met een hele grote tekst file.

Maar let op; zie ook mijn reactie aan Renee, je moet ook weer niet te vaak middels die mail op de download knop drukken ter controle, want dan krijg je de melding: Max. downloads opgehaald.... Stom van mij

Dus de mail en de link van de nota waar ook kan downloaden is leuk, maar wees voorzichtig met 't gebruik.

Nu heb ik wel een paar downloads opgeslagen, maar of daar ook de 'Key' zit?
Nieuw. probleem, ik verzint ze wel hé?

Eerst eens contact zien te krijgen met Nik sw, want dat wilt nog steeds niet
Edit. 't is gelukt, bedankt Remoss.
Hopelijk begrijpen ze mijn (Google vertaal) engels en kunnen ze met te diensten staan, enmijn stommiteit vergeven..
Zo leer je steeds meer. Zo wel handig zijn als ze in de mail erbij zetten, dat je maar een x aantal keer een download kan ophalen

mvg Saturnus
Laatst gewijzigd door Saturnus op zo apr 14 2013 11:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Met vriendelijke groet
Saturnus

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » do apr 11 2013 4:36 pm

Hallo;

inderdaad snelle ( <12 uur) reactie, en en goede service nav mijn mail/contact formulier.
Dit was hun reactie, inhoud zal geen verrassing zijn, maar misschien toch leuk om te weten.
Ook een nw. download link gekregen.
----------------------------------------------------------
Dear c.,
Thank you for contacting Nik by Google.
I have sent you the download link again for Nik Software. Just want to let you know that we no longer use product keys.
For your security we have pre-programmed your product key on to the download installer which I have sent you.
If you have any further questions, please reply to this email or visit support.google.com/nikcollection to call our Customer Service Department Monday through Friday 8:30 am to 5:00 pm PST.
Best Regards,
Eugene
---------------------------------------------------------

nabrander:
mbt 't niet mee zenden van de key, Dat wist ik al van hier op 't forum. Maar interessant om te weten is, dat de product key in de SW zit. Wist ik niet, of heb hier in dit draadje overheen gelezen. Apart & en vreemd, qua beveiliging dan. Maar dat is hun probleem. Bij een autom. update ( vandaar) controleren ze natuurlijk je IP adres + email adres ( en misschien nog wel meer... dat zal wel bij google niet zo'n vaart lopen, maar toch..)

eea is wat mij betreft duidelijk en opgelost. Iedereen bedankkt

mvg Saturnus
Laatst gewijzigd door Saturnus op zo apr 14 2013 11:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Met vriendelijke groet
Saturnus

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do apr 11 2013 4:50 pm

Nou, je IP adres lijkt me zeer onwaarschijnlijk! Wat er zijn slechts heel weinig providers die jou een fixed IP adres geven...

Denk eerder dat het email adres waarop je bestelling gedaan hebt, en waarop je de bevestiging krijgt, vergelijken wordt met hun download engine. M.a.w. als het een valide/bekend email adres is, dan krijg je de download aangeboden.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » do apr 11 2013 4:57 pm

Ik vermoed ook dat je mailadres voordat de download werkelijk begint wordt toegevoegd aan het downloadpakketje. Net als een soort exif gegeven. Is zo gebeurt en als je het pakket aan anderen beschikbaar stelt, bijv via usenet, en dus op honderden andere PC wordt geïnstalleerd, dit getackeld wordt door Google.

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » do apr 11 2013 6:32 pm

CaptainHook schreef:Nou, je IP adres lijkt me zeer onwaarschijnlijk! Wat er zijn slechts heel weinig providers die jou een fixed IP adres geven...

Denk eerder dat het email adres waarop je bestelling gedaan hebt, en waarop je de bevestiging krijgt, vergelijken wordt met hun download engine. M.a.w. als het een valide/bekend email adres is, dan krijg je de download aangeboden.

mnnn
google eens op 'wat is mijn ip adres? = http://www.watismijnip.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
en google eens verder; kan je zien wat voor email programma je gebruikt en zo...

En of je kunnen zien wat mijn pc is... echt wel

mvg Saturnus

Met vriendelijke groet
Saturnus

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » do apr 11 2013 6:36 pm

remoss schreef:Ik vermoed ook dat je mailadres voordat de download werkelijk begint wordt toegevoegd aan het downloadpakketje. Net als een soort exif gegeven. Is zo gebeurt en als je het pakket aan anderen beschikbaar stelt, bijv via usenet, en dus op honderden andere PC wordt geïnstalleerd, dit getackeld wordt door Google.
Dat zou goed kunnen; maar wat als mijn email adres oid nou veranderd? Ik heb dat gevraagd aan Nik
waarschijnlijk heb je een eigen account bij google/Nik. heb ik nog niet gevonden.
Zal 't antwoord hier wel melden

mvg Saturnus

Met vriendelijke groet
Saturnus

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do apr 11 2013 7:30 pm

Saturnus schreef: google eens op 'wat is mijn ip adres? = http://www.watismijnip.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zeg ik ook niet... natuurlijk is je IP adres bekend.
Maar je IP adres verandert! Er zijn slechts weinig providers die jou een fixed IP adres toekennen...

mqaa
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door mqaa » do apr 11 2013 7:30 pm

Saturnus schreef:
CaptainHook schreef:Nou, je IP adres lijkt me zeer onwaarschijnlijk! Wat er zijn slechts heel weinig providers die jou een fixed IP adres geven...

mnnn
google eens op 'wat is mijn ip adres? = http://www.watismijnip.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
en google eens verder; kan je zien wat voor email programma je gebruikt en zo...

En of je kunnen zien wat mijn pc is... echt wel

mvg Saturnus
Dit zijn alleen gegevens die de browser tot zijn beschikking heeft. Welke programma's je geïnstalleerd hebt kun je hier niet terug vinden. Een IP adres verandert en biedt helemaal geen zekerheid over wie je bent of zegt te zijn. Kun je op vele manieren omheen werken. Beetje te technisch voor hier op het forum denk ik. Wat steeds vaker gebruikt wordt om te checken dat je bent wie je zegt te zijn is het email adres. Maar dat is ook niet 100% zeker...
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”