AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1.8G
Re: AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1.8G
Rustig aan, lekker weekend.
Cees heeft gelijk, als dat ding er is goed zelf kritisch kijken.
Ik heb ook platen op dpreview gezien die er heel strak uitzagen
Cees heeft gelijk, als dat ding er is goed zelf kritisch kijken.
Ik heb ook platen op dpreview gezien die er heel strak uitzagen

Ik heb helaas ook platen gezien op dpreview met CA (maar deze keer lijkt het minder, op de D300 van Richard Butler).mikemix schreef:Ik heb ook platen op dpreview gezien die er heel strak uitzagen
Ik denk dat ik hem ga kopen, lijkt me een geweldige lens voor mijn D40!
En lekker goedkoop! :mrgreen:

En lekker goedkoop! :mrgreen:
Toch bizar dat er overal op het net al foto's opduiken die zijn genomen met een lens waar een week geleden nog niemand van wist dat-ie ging bestaan. Twijfelt er niemand aan of deze (soms toch wel heel matige) foto's echt wel met het nieuwe objectief zijn gemaakt???
Enfin; dit vond ik nog op tweakers. Met het hierboven vermelde voorbehoud: toch niet geheel onbruikbaar op een FX-body zo te zien
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 8#31483908
Enfin; dit vond ik nog op tweakers. Met het hierboven vermelde voorbehoud: toch niet geheel onbruikbaar op een FX-body zo te zien

http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 8#31483908
Ik kijk nu al een tijdje om mij heen om een lens met vast brandpunt te kopen voor mijn d40x, Nu gaat mijn eerste voorkeur uit na de volgende lens:
Sigma 30mm F/1.4 EX DC HSM - Nikon (DX). Qua prijs wat duurder als de nikkor maar volgens mij is dit een betere keuze in vergelijking met de nikkor. Wie helpt mij een keuze te maken...

Sigma 30mm F/1.4 EX DC HSM - Nikon (DX). Qua prijs wat duurder als de nikkor maar volgens mij is dit een betere keuze in vergelijking met de nikkor. Wie helpt mij een keuze te maken...

-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Voor kiezen is het nog te vroeg.rbruinsma schreef:.....Wie helpt mij een keuze te maken...![]()
Ik zou de testen en de praktijkervaringen afwachten.
Heb je gelijk in, misschien iemand die al ervaring heeft met de sigma?Marten schreef:Voor kiezen is het nog te vroeg.
Ik zou de testen en de praktijkervaringen afwachten.
Ik heb de Sigma en die bevalt goed, hoewel ik vaak wat moet onderbelichten voor het gewenste resultaat. AF is bij weinig licht en grote diafragma-openingen niet altijd 100% nauwkeurig, maar dat ligt volgens mij niet persé aan het objectief.
Deze foto heb ik gisteravond gemaakt van mijn zoon. Het enige licht dat aan was was een schemerlampje.

A=f/1.4
S=1/6 s.
Belichtingsafwijking: -0,7
ISO 400
Deze bij wat normalere omstandigheden:

A=f/3.2
S=1/40
Belichtinsafwijking: 0
ISO 200
Deze foto heb ik gisteravond gemaakt van mijn zoon. Het enige licht dat aan was was een schemerlampje.

A=f/1.4
S=1/6 s.
Belichtingsafwijking: -0,7
ISO 400
Deze bij wat normalere omstandigheden:

A=f/3.2
S=1/40
Belichtinsafwijking: 0
ISO 200
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Geweldige vertaling
Back on topic: mooie testresultaten, maar erg veel vervorming voor een 35mm objectief (duidelijk meer dan de 35/2, verder scoort hij beter dan dit objectief denk ik).
Vandaag zag hij er anders aardig ziek uit op de persconferentie........On the other hand, look, the Prime Minister this is not ill
Back on topic: mooie testresultaten, maar erg veel vervorming voor een 35mm objectief (duidelijk meer dan de 35/2, verder scoort hij beter dan dit objectief denk ik).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Als ik het goed begrepen heb ligt die lens ondertussen in de winkels ?! Zijn er mensen die al een serieuze test gevonden hebben, liefst eentje niet in het pools of grieks.
Ik heb al wat gezocht maar nog niks gevonden.

- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Hij is in Europe al verkrijgbaar, b.v. Roemenië, in een Nederlandse winkel heb ik hem nog niet kunnen ontdekken.Axelred schreef:Als ik het goed begrepen heb ligt die lens ondertussen in de winkels ?! Zijn er mensen die al een serieuze test gevonden hebben, liefst eentje niet in het pools of grieks.Ik heb al wat gezocht maar nog niks gevonden.
Een serieuze test heb ik ook nog niet gevonden hier wel de bevindingen van Bjørn Rørslett, een gerespecteerde Noorse professionele natuurfotograaf, met waarschijnlijk de meest uitgebreide collectie Nikkors ter wereld (even doorscrollen tot bijna helemaal beneden).
Groeten - Arend / flickr
Ik heb er in België eentje gevonden , 239€. Snap niet hoe dat kan, maar goed. Zou nog bij mijn D40 passen, AF-s en zo ... Maar zonder reviews ... wat denken jullie ?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Koop 'm en schrijf zelf een review.Axelred schreef:Ik heb er in België eentje gevonden , 239€. Snap niet hoe dat kan, maar goed. Zou nog bij mijn D40 passen, AF-s en zo ... Maar zonder reviews ... wat denken jullie ?

Op zich stel je een moeilijke vraag. Voor de een is 239 euro een boel geld en voor de andere is het peanuts. Verder heeft de een veel belang bij een lens in dit bereik en de ander helemaal niet. Trek je niet teveel aan van reviews, de meeste reviewers zijn fervente hobyisten (of echt professionals) met een dure smaak.
Zelf loop ik er er wel over te denken, maar ik heb nog zoveel op mijn lijstje staan, dus ik weet niet of het er ooit van komt. FX lonkt ook en een safari waar ik toch weer heel andere dingen voor nodig heb.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.