Het verschil in gewicht van de 24-70mm/2.8 en de oude 28-70/2.8mm is slechts 35 gram.Cees Laarman schreef: George, dan heb jij geen Nikon meer, veel te zwaar!!!
Niet een verschil waar je rug van breekt.
Het verschil in gewicht van de 24-70mm/2.8 en de oude 28-70/2.8mm is slechts 35 gram.Cees Laarman schreef: George, dan heb jij geen Nikon meer, veel te zwaar!!!
Als de huidige series objectieven op dezelfde manier worden gebouwd als de oude, krijg je inderdaad veel zwaardere. Alleen al alle extra elektronica, de motor, de VR, noem het maar. Vroeger zat dat er niet in.George Fennes schreef:Cees waren die oude Nikons en objectieven zo zwaar dan?Cees Laarman schreef:George, dan heb jij geen Nikon meer, veel te zwaar!!!George Fennes schreef: Voor mij mag Nikon weer dezelfde degelijke body's en objectieven bouwen, dan maar met minder electronische snufjes.
Maar wel degelijk en veel betrouwbaarder dan nu.
Groetjes George
Groetjes George
Daar komt nog iets bij.Cees Laarman schreef:..
Als de huidige series objectieven op dezelfde manier worden gebouwd als de oude, krijg je inderdaad veel zwaardere. Alleen al alle extra elektronica, de motor, de VR, noem het maar. Vroeger zat dat er niet in.
:mrgreen:gijs sandberg schreef:Marten,
Je vergeet nog even de faciliteit voor meer dan 36 opnames, een MF-1 of MF-2 achterwand... (grapje)
En dan nog het beroemde AF objectief dat ooit voor de F/F2 gemaakt is, zie foto's bij o.a. Bracsko.
Groeten, Gijs
Stom vervelend Jeroen! Kan mij goed voorstellen dat je baalt.jtimmer schreef:.
Nu thuis aangekomen loopt hij gewoon weer net zo stroef als voor de tijd en ik weet voor mijzelf zeker dat de lens geen "tik" of iets dergelijks heeft gehad, ben zeer zuinig op mijn spullen..
Groeten, Jeroen
Volgens mij is er een collectieve ontevredenheid aan het ontstaan door onder andere deze berichten. Zelfs onder mensen die het betreffende objectief niet in bezit hebben. Da's heel zuur, maar het heeft mij ook aan het denken gezet.jtimmer schreef:
Ik ben er klaar mee..........250 km en 3 uren in de auto voor...tja waarvoor eigenlijk.