Mooi verhaal en kan het alleen maar bevestigen, ook ik ben een meer dan tevreden D700 gebruiker.Peter020 schreef:Dit is mijn eerste bericht als lid van de Nikon Club Nederland. Ik heb een hele tijd gefotografeerd met een Nikon D70. Daarvoor met een Nikon FE spiegelreflex. Als je een camera van Nikon in je handen hebt voelt dat op de een of andere manier gewoon goed. Ook wel andere merken vastgehouden, maar mijn handen kunnen daar niet aan wennen. Blijkbaar een soort allergie. Ik was echter niet meer tevreden met de Nikon D70 en ging op zoek naar een opvolger. Het moest gelijk een sprong voorwaarts worden. Ik was na lang studeren er over uit dat het een FX moest worden. Ik fotografeer veel op vakanties en we doen dan steden aan. Je loopt dan een kerk in en je wilt foto's maken. Met flitser mag dat niet. En dan moet je toch je ISO behoorlijk opschroeven om nog enigszins een goed resultaat te krijgen. De Nikon D70 was wat dat betreft een ' ruisbak'. Mijn oog viel op de Nikon D700. Echter, toen ik hem wilde aanschaffen was hij uit de handel genomen. Ja, toen werd het dubben. Wachten op de Nikon D800? Die kwam, maar die vond ik echt veel te duur. Er kwam nog een opvolger de Nikon D600. Die kwam qua prijs meer mijn richting op. Het is uiteindelijk toch een Nikon D700 geworden. Tweedehands met maar iets meer dan 3000 clicks. De camera ziet er spiksplinternieuw uit en heeft geen gebruikssporen. Kreeg ook nog eens 3 maanden garantie. En de prijs was zeer aantrekkelijk. Waarom de D700 en niet de D600? Voor mij hoeft ten eerste filmen niet. Dat zal ik nooit gebruiken. Ten tweede is de D700 geheel van magnesium. Uiteraard zullen de D800 en de D600 qua prestaties beter zijn, zeker als het gaat om het aantal megapixels, maar 12,1 MP is voor mij meer dan voldoende en vergeleken met de D70 zelfs een verdubbeling
. En wat ligt de D700 heerlijk in je handen, zeker met een MB-D10! De knoppen zitten op de goede plaats en de bediening is ook logisch. Eigenlijk vind ik het werken met de D700 al snel veel plezieriger dan met de D70. Ik heb er vervolgens een Nikkor 24-70 / 2.8 bijgekocht. Onlangs foto's gemaakt in Kopenhagen. En ja, het zijn mooie plaatjes geworden! Ik ben er zeer tevreden over. Ik kan weer jaren voort.
Ps, wat ga je met de D70 doen? Zie mijn vraag in Gevraagd en aangeboden.