Macro [verzamel]
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Macro (verzamel)
Iedereen bedankt voor de reacties en die juffer en libel staan er mooi op mek !
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
- Schoonderbeek
- Forumlid
@Erik,
Die pantserjuffer is erg mooi.
Wat heeft dat beestje een hoop verschillende kleuren.
Die pantserjuffer is erg mooi.
Wat heeft dat beestje een hoop verschillende kleuren.
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk
- pacha
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Episyrphus balteatus, is de wetenschappelijke naam, van deze zweefvlieg.
't is een vlieg, vermomd als wesp.
De nectar trekt haar aan.

F8.0
1/250sec.
ISO 100
't is een vlieg, vermomd als wesp.
De nectar trekt haar aan.

F8.0
1/250sec.
ISO 100
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede poging, maar het plaatje kijkt niet echt lekker omdat er niets echt scherp is.
Vanmorgen vroeg opgestaan om libellen en/of juffers met dauw te fotograferen. DIt is 1 van de foto's uit een serie pantserjuffers die ik gemaakt heb. De rest staat op mijn site.

Vanmorgen vroeg opgestaan om libellen en/of juffers met dauw te fotograferen. DIt is 1 van de foto's uit een serie pantserjuffers die ik gemaakt heb. De rest staat op mijn site.

moet de wekker ook maar eens zetten dat scheelt een boel heb ik begrepen.

- MarcoD750
- Ontwerp & Ontwikkeling
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Fraaie platen komen er weer voorbij, mooi hoor !!
met vriendelijke groet, Marco
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |
- pacha
- Forumlid
- Contacteer:
Net voor de landing.
Wat de zweefvlieg kan, kan dit bijtje ook.
Of is het geen bijtje?

Wat de zweefvlieg kan, kan dit bijtje ook.
Of is het geen bijtje?

Nikon D7000, en wat glas.
- ArendV
- Forumlid
- Contacteer:
@ Pacha, zowel zweefvlieg en hommel zijn mooi in de vlucht vastgelegd.
Maar ik ben het wel met mek eens dat de foto's scherpte missen en "niet lekker" kijken.
Het lijken flinke crops te zijn die ook nog een te veel zijn naverscherpt.
De EXIF gegevens zijn niet beschikbaar, kun je iets vertellen over de gebruikte techniek (fotograferen en nabewerken).
Maar ik ben het wel met mek eens dat de foto's scherpte missen en "niet lekker" kijken.
Het lijken flinke crops te zijn die ook nog een te veel zijn naverscherpt.
De EXIF gegevens zijn niet beschikbaar, kun je iets vertellen over de gebruikte techniek (fotograferen en nabewerken).
Groeten - Arend / flickr
Zou fijn zijn dat, als er wordt gecropt, dit wordt vermeld.
Zijn mooie plaatjes.
Zijn mooie plaatjes.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)
(D40 + 18-55)
Wat maakt het uit als er gecropt wordt? Zolang de kwaliteit maar goed is zodat alle details behouden blijven. Als een foto niet scherp is dan wordt dat alleen maar duidelijker als je hem cropped.
Nee hoor, dat niet. Maar dit is wel wat ik me bij het lezen van dit draadje vaak afvraag. Ben nog maar net begonnen met macro dus probeer een beetje een indruk te krijgen wat er zoal mogelijk is op dit gebied. Als ik dan die mooie close-ups zie dan denk ik, krijg je met de gebruikte lens (en andere hulpmiddelen) dit soort plaatjes of is het een flinke crop. Dus vandaar mijn opmerking.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)
(D40 + 18-55)
- Ralph
- Forumlid
- Contacteer:
Even een voorbeeldje hoe dichtbij je met een macrolens (in dit geval een Tamron 90mm macro) kunt komen, dit is dus geen crop!hansvk schreef:Nee hoor, dat niet. Maar dit is wel wat ik me bij het lezen van dit draadje vaak afvraag. Ben nog maar net begonnen met macro dus probeer een beetje een indruk te krijgen wat er zoal mogelijk is op dit gebied. Als ik dan die mooie close-ups zie dan denk ik, krijg je met de gebruikte lens (en andere hulpmiddelen) dit soort plaatjes of is het een flinke crop. Dus vandaar mijn opmerking.