Website

Discussies over fotobewerking en archivering
FrankyP

Simpleviewer

Bericht door FrankyP » wo sep 20 2006 9:05 pm

Joost

Ik hoop dat je op een Mac werkt, want dan is het leven een stuk makkelijker. Oh jee, wat haal ik me nu op mijn hals???

Neem eens een kijkje op mijn site. Als je het mooi vindt (de interface) volg dan een van de twee links rechts-onder.

Succes!

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do sep 21 2006 12:24 am

Joost,

Hoeveel MB mag je maximaal uploaden?
Ik heb een eigen site bij Het Net en ik betaal incl. e-mailaccount € 7,20 per maand. Max. 22 MB, maar er staat nu al 30 MB op en ook hosten ze mijn domeinaam voor dat geld. Informeer eens bij je provider, mogelijk dat die ook wat voor weinig kan betekenen.

Ik gebruik als software Microsoft Office Frontpage 2003. Werkt perfect en je kan via ftp heel makkelijk uploaden. Gewoon éénmalig het adres van de ftp server inkloppen en je naam en wachtwoord geven. Gewijzigde pagina's en verwijderde bestanden worden direkt gezien en gevraagd of je ze wilt overschrijven of verwijderen van de ftp server.

Succes!

Garoeten Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » do sep 21 2006 12:39 am

Joost,
Kijk ook eens bij Porta. Klein en snel en maakt eventueel ook een Simpelviewer album aan. Resizen gaat werkelijk bloedsnel. Er staan voorbeelden.

Voor hosting is misschien www.one.com wat voor je. Ik heb daar onlangs een domein geregistreerd. 1 GB schijfruimte en onbeperkte bandbreedte, PHP, MySQl enz.
€1.25 /maand ex. btw en €6.00 /jaar ex. btw voor een nl domeinnaam.
Is dus totaal 2.08 /maand incl.btw. Ik vind het persoonlijk niet zo duur.

Dirk Wisman

Bericht door Dirk Wisman » do sep 21 2006 10:45 am

Ik gebruik www.clikpic.com.

Kost bijna niets en is makkelijk (binnen ruime grenzen) manipuleerbaar. Voordeel van het systeem is dat je weinig hoeft te weten en dat het uploaden van data heel makkelijk is. Via een muisklik kun je je syteem in 1x aanpassen. Daarnaast is zijn de templates specifiek gebouwd om foto's mooier te tonen. In mijn zoektocht naar een goede partij kwam ik veel partijen tegen met templates die waren bedoeld voor tekst en foto's. Dit leidt altijd tot een compromis in de uitvoering. Bij clikpic staat het goed tonen van de foto voorop.

Zie ook www.dirkwisman.com.

Ik ben nog bezig met het verder construeren van de site (oa teksten en fotoformaat. Mijn site is in het engels, je kunt de taal echter ook volledig aanpassen naar het nederlands. Daarnaast kun je www adressen aanvragen of je huidige adres eraan vastklikken.

Op vragen per email door mij aan de helpdesk wordt goed gereageerd.

Ook makkelijk zijn de vele voorbeelden.

Onne-Floris Broekema

Bericht door Onne-Floris Broekema » do sep 21 2006 10:57 am

Dirk, ben je vergeten te betalen? :cry: :

Site offline

This site is currently unavailable.

???????

Dirk Wisman

Bericht door Dirk Wisman » do sep 21 2006 11:35 am

Nee, typefoutje mijnerzijds. Het is:

www.dirkwisman.com

De punt achter .com. in mijn eerdere posting hoort er niet thuis.

Dirk

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za sep 23 2006 12:54 am

Remoss,

Porta is echt een aanrader, heb het gelijk geïnstalleerd op mijn website!
Ziet er erg gelikt uit en heel eenvoudig. Voor Simpelvieuwer moeten de bezoekers wel de laatste Flashplayer geïnstalleerd hebben, anders krijgen ze het normale Porta album. handig is dat de exifgegevens automatisch gegenereerd worden.

Goeie tip, bedank!!

Garoeten,

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » za sep 23 2006 8:29 am

Geen dank Irwan (mede Heerhugowaarder :))

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”