Nikon 55-200mm VR

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
dikkiedik

Bericht door dikkiedik » do jul 24 2008 11:57 am

GuyVerschuere schreef:
dikkiedik schreef:Jolanda,
Kreeg jij bij de 70-300 VR een zonnekap en lenshoesje geleverd?

Ik krijg de mijne net binnen van KE maar deze missen.
Wordt dat niet bij elke lens geleverd? Bij die van mij alleszins wel.

De 70-300 is een prachtige lens en volgens mij haarscherp. Zelfs op 300 met grootste diafragma.
Ik denk dat die van mij weer retour gaat. Zonnekap en hoesje zaten er niet bij. Heb hierover gebeld met KE. Zij begrepen niet hoe dit mogelijk was. Nasturen kan niet. Ik heb verder het gevoel dat deze voor demo gebruikt is.

GuyVerschuere
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door GuyVerschuere » do jul 24 2008 2:10 pm

Brabo schreef:Ook vraag ik mij af of een 70-300 VR gebruikt kan worden i.c.m. een SB-600 externe flitser, gezien de lengte van het objectief toeneemt naar mate de mm.
Dat werkt prima hoor. De lengte wordt wel langer, maar de kijkhoek smaller. Dus je hebt geen last van schaduw. Je zal eerder schaduw krijgen met de interne flitser en een groothoeklens, zoals met mijn 18-200 op 18.
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod

gongon
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door gongon » do jul 24 2008 2:29 pm

Ik denk dat die van mij weer retour gaat. Zonnekap en hoesje zaten er niet bij. Heb hierover gebeld met KE. Zij begrepen niet hoe dit mogelijk was. Nasturen kan niet. Ik heb verder het gevoel dat deze voor demo gebruikt is.
Toen ik daar een poos terug mijn D200 kocht waren de contact puntjes al verbogen toen ik er namelijk een geheugenkaart in plaatste kreeg ik een foutmelding en volgens KE had ik dat zelf gedaan want zij demonstreerde niks in hun winkel, nou liegen ze dat het gedrukt staat, want toen ik al eerder ging kijken naar een D200 haalde ze er een uit de doos voor me. En toen zag ik ook dat ze een camera aan iemand anders demonstreerde.
Sommige vinden de service van KE heel goed nou daar hoor ik dus niet bij, want het kostte me mooi extra geld om hem te laten repareren.

Een kennis van me heeft daar ook haar foto spullen gehaald en aan haar werd ook alles gedemonstreerd en t.o. mij maar volhouden de spullen komen niet uit de dozen. Leugenaars.

vandaar dat ik zelf er niks meer koop, nog geen filter.

groetjes Gonnie.
Groetjes Gonnie.

Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.

dikkiedik

Bericht door dikkiedik » do jul 24 2008 2:53 pm

Beste Gonnie,

Ik kan niet beoordelen hoe het er aan toe gaat in die winkel. Ik zal er waarschijnlijk nooit komen, het is mij namelijk te ver weg. Ik woon in Erica, dichtbij Emmen in Drenthe.
Ik moet nu jammer genoeg ook extra kosten maken voor het terug sturen. e.d.
Bovendien heb ik begrepen dat als ik de bestelling annuleer, er meer dan alleen de standaard verzendkosten van 5 Euro wordt ingehouden.
Dit staat namelijk op hun site:

De verzendkosten worden door Kamera-Express.nl in mindering gebracht van het retourbedrag! Hierbij rekenen wij de normale verzendkosten zonder onze speciale korting die in de marge van onze producten zit.

Deze worden dus:

Rembours €25,-
Vooruitbetaling € 15,-

Dat zou dus betekenen dat er niet 5 maar 15 Euro in mindering wordt gebracht.

Leuke jongens zijn dat he?

Brabo

Bericht door Brabo » do jul 24 2008 3:20 pm

Ik lees dat ik niet de enige ben die bij Kamera Express
zich niet geholpen voelt.

dikkiedik

Bericht door dikkiedik » do jul 24 2008 3:42 pm

Heb je goed begrepen Brabo.
Het objectief is inmiddels afgegeven op het postkantoor.
Maar afwachten hoe het verder gaat.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » do jul 24 2008 5:07 pm

Nee dat heb je goed gelezen, koop er nooit van mijn leven meer wat, en ik vind het eigenlijk best jammer dat het zo gelopen is, want ik woon er vlakbij, een kwartiertje fietsen maar.
Dus jammer, maar ik vertik het toch om er nog naar toe te gaan, dat heb ik ze ook wel verteld toen ik de D200 na de reparatie daar weer op haalde.
Het interesseert ze alleen geen moer. Vind ik toch vreemd dat ze zo klantonvriendelijk zijn. maar ze hadden daardoor ook pech want ondertussen heb ik nog veel meer aangeschaft maar niet bij KE dus. Ze dachten natuurlijk dat zo arm huisvrouwtje toch niet veel bij hen zou kopen, nou nu dus niet meer. Maar alles wat ik opspaar besteed ik aan fotospullen.
Is alleen jammer dat ik daar nu verder voor weg moet. maar ja niks aan te doen.

Groetjes Gonnie.
Groetjes Gonnie.

dikkiedik

Bericht door dikkiedik » do jul 24 2008 5:17 pm

Het is trouwens niet alleen Kamera Express hoor. Ik dacht met CameraNU.nl een goed alternatief te hebben gevonden, maar ook daar laten ze wel eens een steekje vallen.

Voorlopig houd ik het maar Foto Konijnenberg. Is voor mij niet te ver weg, en in ieder geval ook niet de allerduurste.

Mooie honden trouwens die Duitse Pinschers.

gongon
Clublid
Clublid

Bericht door gongon » do jul 24 2008 6:03 pm

Mooie honden trouwens die Duitse Pinschers.
Ja vond ik zelf ook. Was alleen nooit de bedoeling dat ik er vier zou hebben, maar ja, net zoals met mijn andere hobby`s kan ik geen maat houden. Dus ik heb niet alleen last van NAS maar ook van DPAS.
Nou dat is eigenlijk niet helemaal zo, ik heb er van de vier maar een gekocht de rest is eigen fok.
Maar de fok van de DP helpt me wel met het NAS.

En ik denk trouwens dat ze in elke zaak weleens een steekje laten vallen, ligt misschien aan de bui van de verkoper, maar bij KE heb ik ook nog met de bedrijfsleider gesproken en die zei eigenlijk hetzelfde als de verkoper, dus service is daar pet.

Groetjes Gonnie.
Groetjes Gonnie.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do jul 24 2008 6:04 pm

Dwalen we hier niet een beetje erg ver af van het onderwerp: Nikon 55-200mm VR??? :?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » do jul 24 2008 8:07 pm

Cameranu.nl is een fantastische zaak!

Je krijgt er zelfs spullen gratis als je wilt haha.

Ik heb er mijn Nikkor 70-300 VR besteld.
Paar dagen later na bestelling hebben ze de bestelling netjes gebracht.
Ik wilde gaan betalen: (mobiele pinautomaat) 2 x geprobeerd, en het ging niet. ("storing")

Heb toen even snel op inet gekeken of het geld er wel op stond, maar stond erop. Ik eenmaal terug bij de deur, stond ze een sigaret te roken bij 't busje. Heb ook nog aangeboden om even naar de bank te fietsen en geld te pinnen, maar nee, dat hoefde niet.

Ze gaf het ABN Amro banknummer en zei: "Stort het daar maar op, ik vertrouw je wel". Heb nog een handtekening gezet op de factuur, en weg was ze.

Toen ze weg was wel het geld overgemaakt, maar had het net zo goed niet kunnen doen. Beetje domme actie om mensen zomaar "blindelings" te vertrouwen.
"Imagination is far more important than knowledge"

Brabo

Bericht door Brabo » do jul 24 2008 8:20 pm

We wijken een beetje af maar als topic auteur vind ik het niet
zo erg. Als net student-af zijnde is het belangrijk dat ik weet
welke winkel ik wel moet hebben en welke niet.
Ik snap dat er nog wel forumregels zijn.
Iniedergeval bedankt voor de reacties. Ik gaat wat afwegingen maken

iefie
Forumlid
Forumlid

Bericht door iefie » za jul 26 2008 10:40 am

ikzelf heb de gewone 55-200 gehad, en deze was in mijn ogen bijzonder scherp voor zo'n vrij goedkope lens. ik sta veel langs de lijn voetbal foto's te maken van mijn zoontje, en kwam toch wat afstand te kort.
heb toen een 70-300vr gekocht.
wat mij gelijk opviel, is dat de 70-300vr net zo scherp is,en wat mij het meeste opviel en vind dat best belangrijk, dat bij de 70-300 nagenoeg geen vignetering te zien was (donkere hoeken in de foto) en bij de 55-200 was dat zeer nadrukelijk aanwezig. heb daarom nu ook zeker geen spijt van mijn aankoop van de 70-300vr.
zeker als je ook vogels in de lucht schiet (met de camera he!) dan heb je bij de 55-200 echt veel last van vignetering en bij de 70-300 totaal niet.
weet niet of dat aangepast is bij de 55-200 met vr.

dus heb je het bereik niet nodig (200 naar 300) en vignetering zou je met bewerkingssoftware weg kunnen halen.heb je aan de 55-200vr echt een hele goeie lens. maar de 70-300 wint het VOOR MIJ op brandpunts afstand. en op basis van geen vignetering.

ik heb gelukkig nog geen slechte ervaring met KE. maar hoor het vaker om mij heen.
heb laatst nog een mb-d80 batterypack daar gekocht voor de prijs waar hij bij foto konijneberg voor stond. ik zei ik wil hem hier kopen maar wel voor de prijs die bij jullie concurrent staat. was geen probleem. scheelde toch weer 15 euro (79 tov 64 euro).
hoop dat je er wat aan heb.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”